تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۱
جالب است ۰
کره‌شمالی ضمن انتقاد از رزمایش‌های مشترک ایالات متحده و کره‌جنوبی هشدار داد که با قاطعیت به این رزمایش‌ها پاسخ خواهد داد.
کره‌شمالی: با قاطعیت به رزمایش‌های آمریکا و کره‌جنوبی پاسخ خواهیم داد
به گزارش مردم فردا،وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای خواستار توقف رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی شد و گفت که اگر ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد وضعیت خطرناکی باشد که به منافع ملی این کشور آسیب می‌زند، باید این رزمایش‌ها را متوقف کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا درخواست کره شمالی برای انجام مانورهای هوایی مشترک را نادیده گرفته است و دوره تمرینات را به‌دلیل اقدام مشروع کره شمالی برای دفاع از خود تمدید کرده است و خواستار برگزاری نشست شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ شد.

وزارت خارجه کره شمالی این تحرکات آمریکا را «غیرمسئولانه و گستاخانه» خواند و عملیات هوایی مشترک با کره جنوبی را نقض خطرناک حاکمیت پیونگ‌یانک و به چالش کشیدن آشکارای خواست جامعه جهانی برای تحقق ثبات و امنیت در شبه‌جزیره کره شد.

کره شمالی با بیان  اینکه هیچ تلاشی از سوی نیروهای متخاصم برای نقض حاکمیت و منافع امنیتی خود را بر نخواهد تابید، تأکید کرد که با قوی‌ترین اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.

چند روز پیش مقامات سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره دادن پاسخی «بی‌سابقه» به تحرکات هسته‌ای کره شمالی، هشدار داده اظهار کردند در صورتی که کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، با پاسخی بی‌سابقه و قاطعانه مواجه می‌شود.

سئول و واشنگتن بارها هشدار داده‌اند که پیونگ‌یانگ به آزمایش یک بمب اتمی برای نخستین بار از سال 2017، نزدیک شده است.

سئول و واشنگتن رزمایش نظامی مشترک 6روزه خود را روز شنبه به پایان رساندند و همزمان کره شمالی چهار فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد را به‌سمت دریای غربی پرتاب کرد.

کارشناسان نظامی معتقدند اقدامات اخیر پیونگ‌یانگ در پاسخ به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی موسوم به طوفان هوشیار بوده که باعث تحرکات جدی موشکی این کشور شده است و علاوه بر این، تمدید یک‌روزه زمان این رزمایش و استفاده از بمب‌افکن B-1B در این رزمایش از سوی آمریکا باعث عصبانیت بیشتر مقامات کره شمالی و در نهایت پرتاب موشکی امروز شده است.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفته بود: «اگر ایالات متحده همچنان به تهاجمات نظامی خود اصرار بورزد، پیونگ‌یانگ پاسخی به‌مراتب قدرتمندانه‌تر خواهد داد. ما برای دفاع از حاکمیت، امنیت مردم و وحدت منطقه‌ای در برابر تهدیدهای نظامی خارجی هر اقدام لازم را انجام خواهیم داد».
https://mardomefarda.ir/vdchvinz.23nkzdftt2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین