تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
جالب است ۰
نمایندگان پارلمان فرانسه به وضعیت دشوار سربازان این کشور که به بهانه ماموریت بازدارندگی مسکو در جنگ اوکراین به رومانی اعزام شده‌اند، اعتراض کردند.
جنگ اوکراین؛ سرما و گرسنگی سربازان فرانسوی در رومانی
به گزارش مردم فردا،یک روزنامه فرانسوی به نقل از مقامات پارلمانی نوشت سربازان فرانسویِ عضو نیروهای جناح شرقی ناتو که در رومانی به سر می‌برند با مشکلات متعددی روبرو هستند که مهمترین آن‌ها یخ زدن از شدت سرما و گرسنگی است.

روزنامه فیگارو به نقل از منابع پارلمانی فرانسه نوشت که نیروهای فرانسوی حاضر در ماموریت تامین امنیت جناح شرقی ناتو، شرایط بسیار دشواری را سپری می‌کنند، چرا که در رومانی در حال گرسنگی و یخ زدن هستند.

بنابر این گزارش، به این نیروها «غذای کمی داده می‌شود، چادرهایشان به طور مستمر گرم نمی‌شود، شرایط بهداشتی بدی دارند و حشرات نیز آن‌ها را آزار می‌دهد».

نمایندگان پارلمان فرانسه با انتقاد از شرایط دشوار نظامیان فرانسوی در رومانی، گفتند: سربازان ما با شکم خالی در حال یخ زدن هستند».

بنابر این گزارش، نزدیک ۳۵۰ نظامی فرانسوی در رومانی حضور دارند و در هفته‌های آتی، ۱۲ تانک و نفربر زرهی برای آن‌ها ارسال خواهد شد. این ماموریت از ۲۸ فوریه سال گذشته در سایه آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد و هدف از آن، تقویت جناح شرقی ناتو است.

اما نمایندگان پارلمان فرانسه می‌گویند که نیروهای کشورشان از نظر خدمات لجستیکی و حمایتی در رومانی در شرایط بدی به سر می‌برند. 

به گفته این نمایندگان؛ «این یک ماموریت بازدارندگی دفاعی بود، نه یک ماموریت رزمی. هیچ بهانه‌ای برای این سختگیری وجود ندارد... فراتر از آن، وقتی سربازان ما در سرما و با شکم خالی هستند، چه پیام بازدارنده‌ای برای روسیه ارسال می‌شود؟»

کشورهای غربی از زمان شروع عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداخته‌اند.

این کشورها مدعی شده بودند عملیات  ارتش روسیه در اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. غربی‌ها با وجود این ادعا، در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در روزهای اخیر به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، طبق روال همیشگی خود، بر طبل تشدید خصومت علیه روسیه کوبیدند.

در بحبوحه تنش‌های شدید بین روسیه و ناتو، لشکر هوابرد ارتش آمریکا برای اولین بار در ۸۰ سال اخیر در اروپا مستقر شده است. این یگان پیاده نظام سبک برای استقرار در هر میدان جنگی در جهان در عرض چند ساعت آموزش دیده و آماده نبرد است.

یگان هوابرد ارتش آمریکا در یک تمرین همراه با نیروهای رومانیایی رزمایش زمینی و هوایی و حمله به مواضع دشمن فرضی را به اجرا گذاشتند. فرماندهان این یگان گفته‌اند که همیشه آماده نبرد هستند و اگر درگیری تشدید شود یا حمله‌ای به ناتو انجام شود، کاملاً آماده عبور از مرز اوکراین هستند. رسانه‌ها شمار نیروهای یگان هوابرد ارتش آمریکا را حدود ۴۷۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

 همزمان با گزارش رسانه‌ها مبنی بر استقرار نیروهای ویژه آمریکا در رومانی، سخنگوی کرملین تصریح کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در  این کشور تهدید علیه روسیه را افزایش می‌دهد و این تحرکات نیروهای آمریکایی ثبات برای منطقه به ارمغان نمی‌آورد.
https://mardomefarda.ir/vdcirraz.t1a5u2bcct.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین