تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
جالب است ۰
معاون وزیر دفاع آمریکا در هشداری تلویحی مدعی شد که هیچ کس نباید شک کند که ارتش آمریکا، آماده‌ترین ارتش جهان است.
هشدار واشنگتن به پکن: بدون شک ارتش آمریکا آماده‌ترین ارتش جهان است
به گزارش مردم فردا،به نقل از واشنگتن‌پست، کالین کاهل، معاون وزیر دفاع امریکا در نشستی در اندیشکده بروکینگز مدعی شد «هیچکس نباید شک کند که ارتش آمریکا تواناترین ارتش در جهان است.»

وی همچنین افزود: بدون شک ارتش آمریکا، آماده‌ترین ارتش در جهان است.

به اعتقاد این مقام آمریکایی، حتی چین نیز این ادعا را قبول دارد. وی دراین‌باره گفت: فکر نمی‌کنم چین در آن تردید داشته باشد، من معتقدم که مقامات چین اطلاعات کافی از توانمندی‌های ما را دارند.

معاون وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را در میانه بحث احتمال نظری حمله نظامی چین به تایوان مطرح کرد. کاهل با این حال گفت که کاخ سفید بر این باور نیست که پکن آمادگی داشته باشد که به این زودی‌ها به تایوان حمله کند.

دور تازه تنش بین واشنگتن و پکن پس از آن تشدید شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه آگوست (۱۱ مرداد) یعنی حدود سه ماه پیش از این جزیره بازدید کرد.

پکن سفر پلوسی را که آن را ژست حمایت از جدایی طلبی می‌دانست، محکوم کرد و تمرینات نظامی گسترده‌ای را در مجاورت این جزیره انجام داد. با وجود این واقعیت، از آن زمان تاکنون چندین کشور از جمله آلمان هیئت‌هایی را به جزیره اعزام کرده‌اند که باعث افزایش تنش در تنگه تایوان شده است.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به‌طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان معتقد است که خودش کشوری خودمختار است اما هنوز اعلام استقلال نکرده، چون نگران واکنش چین است. پکن با هرگونه تماس رسمی کشورهای خارجی با تایپه مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل انکار می‌داند.
https://mardomefarda.ir/vdccisqs.2bq0p8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین