تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
جالب است ۰
پاپ فرانسیس در جریان سفرش به بحرین از دولت این کشور خواست، آزادی کامل مذهبی را برقرار و فرصت‌ها را برای همه فراهم کند.
درخواست پاپ فرانسیس از بحرین برای برقراری آزادی کامل مذهبی
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت النشره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان بحرین را کشوری پرجنب و جوش و محل تلاقی ملت‌ها از سراسر جهان دانست و در ادامه گفت، پوپولیسم و ​​افراط‌گرایی همه را تهدید می‌کند.

وی پس از دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم امکان گفتگوی میان تمدن‌ها، مذاهب و فرهنگ‌ها از بین برود. این روزها، روزهای ارزشمندی در مسیر دوستی است که اخیرا با رهبران مذهبی مسلمان تشدید شده است‌.

پاپ اعلام کرد: من برای همزیستی مردم در صلح در مجمع گفتگوی شرق و غرب شرکت می‌کنم و از کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت‌های دیداری که توسط بحرین به ویژه با تمرکز بر احترام و تسامح برگزار می‌شود، قدردانی می‌کنم.

پادشاه بحرین هم پس از دیدار با پاپ فرانسیس گفت: ما اطمینان داریم که این سفر شما تأثیر اخلاقی و معنوی زیادی بر قلب دوستداران شما در منطقه خلیج فارس و منطقه عربی خواهد گذاشت و گسترش صلح تنها راه امید و آینده‌ای توام با ثبات و امنیت است.

وی از کشورهای ابرقدرت خواست تا تلاش خود را برای توقف درگیری در اوکراین به کار گیرند و تاکید کرد، بحرین در ایفای هیچ نقشی در این راستا تعلل نخواهد کرد.

در این راستا، پادشاه بحرین روز پنجشنبه در استقبال از پاپ فرانسیس گفت، کشورش همواره بر اهمیت مشارکت بین‌المللی مبتنی بر گفت‌وگوی دیپلماتیک و نیز بر راه‌های صلح‌آمیز به عنوان نقطه کلیدی برای پایان دادن به جنگ‌ها و درگیری‌ها تاکید دارد و "مسیر برادری و تفاهم، احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی را در پیش می‌گیرد".

وی ادامه داد: در این زمینه از کشورهای بزرگ می‌خواهیم که برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تلاش کنند و به ویژه خواستار توقف جنگ روسیه و اوکراین و آغاز مذاکرات جدی بین دو طرف هستیم و پادشاهی بحرین نیز در ایفای هیچ نقشی در این زمینه تعلل نخواهد کرد.

پادشاه بحرین افزود: این گونه مشارکت‌های مؤثر بین‌المللی بی‌تردید به بازنگری و تجدید تعهدات کشورهای بزرگ در راستای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، پرهیز از تشدید تنش و درگیری‌ها کمک خواهد کرد و در سوق دادن تلاش‌های جهانی برای مقابله با ایدئولوژی افراط‌گرایانه و مشارکت و همکاری در حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دیدگاه انسانی سهیم خواهد بود. 

وی گفت: این امر مستلزم به‌روز رسانی سیستم بین‌الملل است تا در آن برابری و عدالت برای همه ملت‌ها و ملت‌ها فراهم باشد.

پادشاه بحرین در حالی اظهارات مذکور را ایراد می‌کند که نقض حقوق بشر در این کشور همانند حبس مخالفان دموکراسی‌خواه موج می‌زند تا جایی که خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرین از رهبر کاتولیک‌های جهان خواستند در جریان این سفر، ضمن انتقاد از مجازات اعدام در این کشور، از زندانیان سیاسی حمایت کند.

پاپ فرانسیس سوم نوامبر برای شرکت در مجمع گفتگوی بحرین وارد منامه شد.
https://mardomefarda.ir/vdcc1sqs.2bq008laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین