تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
تهیه کننده انیمیشن «پسر دلفینی» گفت: شرکت پخش تا ابتدای مهر ماه انتظار فروش بالایی از «پسر دلفینی» داشت، اما افت کلی مخاطبان سینما به این انیمیشن هم آسیب زد.
ریزش مخاطبان سینما به «پسر دلفینی» آسیب زد
به گزارش مردم فردا،انیمیشن «پسر دلفینی» تولید سال ۱۳۹۹ است. این انیمیشن به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی است.
 «پسر دلفینی» بعد از اکران در روسیه، از ۲ شهریور ۱۴۰۱ پس از وقفه دوساله به خاطر کرونا در سینما‌های ایران اکران شد. این انیمیشن  از آغاز اکران خود تا کنون با فروش ۱۵ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان توانسته هشت هفته صدر نشین سینمای ایران شود.
محمد امین همدانی، تهیه کننده انیمیشن  «پسر دلفینی» گفت: درحال حاضر  «پسر دلفینی» در سینمای داخلی ۱۵ میلیارد فروش داشته است، اما شرکت پخش این برآورد را دارد که این مقدار فروش می‌توانست دوبرابر این میزان باشد.

او افزود: شرکت پخش پیش‌بینی می‌کرد تا اوایل مهر دوبرابر این مقدار فروش داشته باشیم، اما به دلیل افت کلی سینما این اتفاق برای انیمیشن ما بیش از بقیه افتاد؛ چون ما هفته‌ای حدود چهار میلیارد تومان فروش داشتیم. در واقع در سه الی چهار هفته اول به حدود این مقدار فروش رسیدیم، ولی درحال حاضرحدود پنج الی شش هفته است که کل سینما خوابیده است. همچنین «پسر دلفینی» بعد از روز سوم اکران خود در صدر فروش روزانه سینما بود. در واقع به دلیل افت کلی سینما این آسیب به فیلم خورد.
همدانی در خصوص زمان پایان اکران این انیمیشن گفت: «پسر دلفینی» تا انتهای سال روی پرده خواهد بود. همچنین این انیمیشن در روز ملی صادرات ملی به عنوان صادر کننده نمونه سال شناخته شد.

اکران در ترکیه
محمد امین همدانی افزود: پسر دلفینی در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) با یک تیم پشتیانی خوب تبلیغاتی در ترکیه اکران خواهد شد. ما تصور می‌کنیم در ترکیه حداقل بازدید ۵۰۰ هزار نفر را خواهیم داشت، اما ترکیه این تجربه یک انیمیشن را داشته که تا ۴ میلیون نفر بازدید داشته باشد. در واقع باید ببینم چقدر می‌توانیم تعداد مخاطبین داشته باشیم.
او ادامه داد؛ اکران «پسر دلفینی» در ترکیه بستگی به میزان فروش دارد، اما به طور معمول فیلم‌ها با یک‌ماه اکران آغاز می‌شوند، اما ممکن است این زمان تمدید شود.

تولید اسباب‌بازی‌های پسردلفینی
همدانی گفت: اسباب بازی‌های این انیمیشن با کیفیت بسیار بالا تولید شده‌اند، اما درحال حاضر شرایط ورود این اسباب بازی‌ها به بازار نیست. شاهد یک کیفیت متفاوت از اسباب بازی‌ها خواهید بود، زیرا ما سعی کردیم همان تصوری که مردم در ذهنشان را دارند، تولید کنیم.
او در خصوص سایز عروسک‌های تولیدی این عروسک‌ها گفت: عروسک‌ها مناسب سن سه تا نه سال است و به همین دلیل سازه‌هایی است که یک بچه کودک بتواند به خوبی با آن بازی کند. همچنین اسباب‌بازی‌ها از پلاستیک نرم و باکیفیت درست شده اند و از رنگ بسیار جذابی برخوردار هستند. همچنین جنس کار‌ها ترکیبی از تولید داخل و خارج هستند و هر کدام از عروسک‌ها یک سایز دارند و دارای سایز‌های متفاوت نیستند.
در خصوص تولید شخصیت‌های عروسکی این انیمیشن گفت هفت الی هشت کاراکتر از جمله پسر دلفینی، ناخودا مروارید، بی‌بی زار، لاک‌پشت، هشت پا، کوسه و خرچنگ تولید شده است.
سریال انیمیشن «پسر دلفینی» به کجا ختم شد؟
او در خصوص سریال انیمیشن پسر دلفینی گفت: سریال پسر دلفینی در ۲۶ قسمت درحال تولید است که در سال آینده تولید می‌شود. این انیمیشن «پسر دلفینی» خریدار‌هایی دارد که در واقع از همین الآن رایت‌های آن را برخی از کشور‌ها خریده اند. همچنین انیمیشن پسر دلفینی در نمایش خانگی، بستر‌های آنلاین یا تلویزیون‌ها نمایش داده خواهد شد. انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمد همدانی از تاریخ ۲ شهریور در حال اکران در سینما‌های سراسر کشور است.
https://mardomefarda.ir/vdcg3z9q.ak9t34prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما