تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
سرمربی تیم امید کاراته ایران در خصوص عملکرد کاروان اعزامی به مسابقات رده‌های سنی جهان صحبت کرد.
واکنش سرمربی تیم امید به انتقادها از نتایج ضعیف قونیه
به گزارش مردم فردا،مسابقات کاراته قهرمانی جهان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال دختران و پسران با حضور بیش از هزار و 800 ورزشکار از 104 کشور جهان در ترکیه برگزار شد. کاروان ایران نیز با نزدیک به 60 ورزشکار، مربی و داور راهی ترکیه شد، اما تنها یک مدال کسب کرد. این نتایج سبب شد بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران به انتقاد از عملکرد کاراته‌کاران کشورمان بپردازند و نسبت به آینده هشدار بدهند.
از آنجایی که تیم ملی بزرگسالان، میانگین سنی بالای 30 سال دارد، عملکرد ضعیف آینده‌سازان کاراته بیش از پیش به چشم آمده و نگرانی‌ها را افزایش داده است. البته سرمربی تیم امید کاراته ایران معتقد است کاراته ایران نابود نشده و با برنامه‌ریزی به ریل موفقیت برمی‌گردد.
علیرضا کتیرایی در خصوص انتقاد از نتایج ضعیف در مسابقات رده‌های سنی جهان گفت:
با توجه به پتانسیلی که کاراته ایران دارد، نمی‌توان گفت تیم‌های پایه در مجموع نتیجه خوبی کسب کردند. در واقع باید گفت نتیجه خوبی نیست؛ این هم نظر من و هم نظر کارشناسان کاراته است. آنها نیز مطمئناً چنین نظری دارند که نتیجه‌ای درخور نام ایران رقم نخورده است. با توجه به عقبه‌ای که ایران در کاراته دارد و مدال‌هایی که قبلاً به دست آورده، نتایج قونیه به هیچ عنوان خوب نیست.
وی با اشاره به دلایل این ناکامی ادامه داد: این موضوع می‌تواند دلایل عمده‌ای داشته باشد. باید به طور مفصل این نتایج را بررسی و درباره‌اش صحبت کرد.
سرمربی تیم جوانان کاراته ایران با انتقاد از برخی منتقدان خاطرنشان کرد: کارشناسانی باید در این باره نظر بدهند که واقعا دلسوز کاراته هستند. یک‌سری کارشناس داریم که فقط می‌گویند: «ما کارشناس هستیم» و صرفا می‌خواهند اسم‌شان باشد؛ متأسفانه هیچ کمکی هم به کاراته نمی‌کنند.
کتیرایی تصریح کرد: افرادی که واقعا اهل فن هستند و شرایط کاراته ایران را درک می‌کنند باید بحث کنند و نظر بدهند. آنها می‌دانند کاراته ایران در حال حاضر چه شرایط و چه مشکلاتی دارد. نقطه‌نظرات این اشخاص باید چراغ راه باشد. مسئولان فدراسیون و بزرگان کاراته باید به اجماع برسند و چراغ راهی برای آینده تدارک ببینند.
وی افزود: درست است چنین اتفاقی برای کاراته افتاده، ولی بدانید چیزی از شایستگی‌های کاراته ایران کم نشده است. خیلی از رشته‌های موفق مانند کشتی هستند که در مقطعی نتایج خیلی بدی هم گرفته‌اند، اما نمی‌توانیم بگوییم کشتی ایران ضعیف است.
سرمربی تیم جوانان کاراته ایران تأکید کرد: کشتی ایران همیشه جزو ابرقدرت‌های دنیاست. اکنون هم کاراته چنین حالتی دارد. البته من بحثی راجع به تیم بزرگسالان ندارم، چون به هر حال ما در مسابقات رده‌های سنی نتایج بدی گرفتیم.
کتیرایی در پاسخ به این سؤال که کشتی ایران در مسابقات امیدهای جهان 4 مدال طلا و یک نقره گرفت، نایب‌قهرمان شد و نشان از پشتوانه‌سازی داشت، اما سه رده سنی کاراته در مجموع فقط یک طلا گرفتند، خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی سال 2017 فقط حسن یزدانی مدال طلا گرفت و تیم ایران در نهایت نهم شد. همان زمان تعدادی از منتقدان به انتقاد شدید از کشتی پرداختند، ولی نمی‌توان گفت کشتی ایران دیگر از زمین بلند نمی‌شود. کاراته ایران هم پتانسیل فراوانی دارد و باید برنامه‌ریزی مدونی صورت بگیرد.
وی یادآور شد: ایران در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان غایب بوده است. اگر قرار است موفقیتی حاصل شود، یکی از ملزوماتش این است که ما در مسابقات رسمی بین‌المللی شرکت کنیم تا هم دانش مربیان افزایش پیدا کند و هم تجربه بازیکنان بالا برود. شاید کاراته‌کاری امسال در مسابقات جوانان شرکت کرده و سال دیگر در رده امید مبارزه کند، اما تبادل تجربه همیشه در جریان خواهد بود.
سرمربی تیم جوانان کاراته ایران خاطرنشان کرد: آنها می‌توانند تجربیات خود را به نسل بعدی منتقل کنند، چرا که خودشان در بالاترین سطح مبارزه کرده‌اند. تیم‌های نوجوانان و جوانان ما در دو دوره گذشته غایب بوده‌اند و این غیبت، لطمه بزرگی به کاراته ایران وارد می‌کند. شاید فدراسیون هم شرایط خاصی داشته که نتوانسته تیم را اعزام کند، ولی یکی از دلایل نتایج ضعیف امسال، غیبت در دو دوره گذشته بوده و تبادل تجربه صورت نگرفته است.
کتیرایی در خصوص حذف‌های غیرفنی فاطمه صادقی در کاراته وان باکو و زهرا رضازاده در رقابت‌های رده‌های سنی جهان تصریح کرد: وقتی ما در کوران مسابقات باشیم چنین مشکلاتی برای ما پیش نخواهد آمد. یک‌سری می‌گویند: «کاراته ایران نابود شد»، ولی به نظر من کاراته ایران هیچ‌وقت نابود نمی‌شود، چون پایه و اساس بسیار خوبی دارد. شاید در مقطعی افتی داشته باشیم که البته نباید رخ دهد، ولی به هر حال اتفاق می‌افتد.
وی در پایان گفت: مطمئن هستم با برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی، این رویه تغییر کرده و کاراته ایران به ریل موفقیت برمی‌گردد.
https://mardomefarda.ir/vdch6vnz.23nkmdftt2.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما