تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: در مدارس نیز به دلیل حضور دست جمعی دانش آموزان در کلاس شیوع بیماری زیاد شده است و امروز شاهدیم بیمارستان‌های کودکان تهران مملو از کودکان مبتلا به آنفلوآنزا است، تعطیلی مدارس اپیدمی را مهار نمی‌کند اما شیوع آن را به تعویق خواهد انداخت.
بیمارستان‌های کودکان مملو از مبتلایان به آنفلوآنزا
به گزارش مردم فردا،حمید عمادی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درخصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور توضیح داد: این بیماری در کشور ما معمولا در ماه‌های دی، بهمن یا آذر ماه شایع می‌شد اما امسال شاهدیم که آنفلوآنزا زودتر شیوع پیدا کرده است. به نظر می‌رسد منشأ اپیدمی مدارس باشد، کودکان در سال 6 الی 12 بار به بیماری‌های تنفسی با منشأ ویروسی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته کودکان در منزل قرنطینه بودند و با رعایت نکات بهداشتی جمعیت زیادی از کودکان به بیماری‌های تنفسی مبتلا نشده‌اند توضیح داد: با حضور کودکان در بیرون از منزل و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا هستیم. در مدارس نیز به دلیل حضور دست جمعی دانش آموزان در کلاس شیوع بیماری زیاد شده است و امروز شاهدیم بیمارستان‌های کودکان تهران مملو از کودکان مبتلا به آنفلوآنزا است.

عمادی با بیان اینکه امروز هرکسی که بیماری عفونت تنفسی مبتلا شده باشد به معنای آنفلوآنزا نیست گفت: امروز شاهد شیوع بیماری‌های تنفسی در اطفال هستیم و ممکن است طی روزهای آینده شیوع آنفلوآنزا در بزرگسالان نیز افزایش یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه امروز کرونا به عونت خفیف تبدیل شده است گفت: ممکن است این ویروس جهش یابد اما باید توجه داشت بیماری آنفلوآنزا هم مانند کرونا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، افراد مبتلا به دیابت و افرادی که عمل پیوند عضو انجام داده و افراد بالای 50 سال و افراد زیر سه سال و سیستم ایمنی آنها ضعیف است ممکن است به صورت شدید بروز کند.

وی ادامه داد: با تعطیل کردن مدارس اپیدمی کمی عقبتر و به تاخیر می‌افتد اما بیماری کنترل نمی‌شود، علت اصلی تعطیلی مدارس معمولا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به تعویق افتادن بیماری است و به این معنی نیست که آنفلوآنزا مهار می‌شود.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در پایان به به زنان باردار، کادر درمان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند توصیه کرد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. در نظر داشته باشیم که تزریق واکسن برای کارکنان بهداشت و درمان به صورت رایگان انجام می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcguz9q.ak9tn4prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما