تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
بر اساس گزارش رسانه‌های خبری یکی از سپرده‌گذاران لبنانی به بانکی در مرکز بیروت یورش برد.
تداوم حمله به بانک‌ها در لبنان برای گرفتن سپرده
به گزارش مردم فردا،رسانه‌های لبنانی امروز دوشنبه اعلام کردند که یک سپرده گذار به بانکی در خیابان «حمرا» در مرکز بیروت حمله کرده و خواستار بازگرداندن سپرده مالی خود از بانک شده است.

انجمن سپرده گذاران لبنان تاکید کرد که که یک سپرده گذار به شعبه «بیبلوس» در خیابان حمراء یورش برد، در همین حال نیروهای امنیتی تلاش کردند تا وی را از بانک بیرون کنند.

اخیرا نیز بانک «البحر المتوسط» در نبطیه شاهد یورش یک فرد مسلح از اهالی شهر نبطیه و گروگان کارمندان و مطالبه واریز حدود 150 هزار دلاری بود.

لبنان در 16 سپتامبر و طی یک روز، شاهد 7 عملیات یورش به بانک‌ها بود که در پی آن اتحادیه بانک‌های لبنان سه روز بانک‌ها را به دلیل نگرانی‌های امنیتی تعطیل کرد.

طی ماه گذشته حدود 13 حمله به بانک‌های لبنان صورت گرفت.

بانک‌های لبنان از ابتدای سال 2020 به دلیل بحران مالی محدودیت‌هایی را برای برداشت و نقل و انتقالات مالی اعمال کردند و مانع از دستیابی سپرده گذاران به پس انداز خود شدند.

پدیده حمله بانکی توسط تعدادی از سپرده گذاران ماه گذشته نیز تکرار شد که طی آن کارکنان بانک را گروگان گرفتند و سپرده خود را از آنها درخواست کردند . بانک‌ها به مدت یک هفته درهای خود را بستند و اتفاقات رخ داده را محکوم و تقبیح کردند و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار این پدیده انجام دادند.

درحالی که لبنان از بدترین بحران اقتصادی و مالی خود رنج می‌برد طی هفته‌های گذشته حملات متعددی به بانک‌های این کشور در مناطق مختلف صورت گرفته و گفته می‌شود که سپرده‌گذاران با انجام این حملات قصد پس گرفتن سپرده‌های خود را دارند. اما برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است این حملات هم زمان از پیش برنامه‌ریزی شده باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcizuaz.t1a5p2bcct.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین