تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
جالب است ۰
نخست‌وزیر استرالیا و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) در شصتمین سالروز مناسبات دیپلماتیک دو کشور، یک توافق دفاعی به ارزش یک میلیارد دلار استرالیا به امضا رساندند.
امضای توافق دفاعی تاریخی میان استرالیا و کره‌ جنوبی
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه دویچه وله، توافق دفاعی سئول – کانبرا، در جریان سفر مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی به استرالیا به امضا رسید. براساس این توافق، شرکت دفاعی "هانوا" کره جنوبی تجهیزاتی نظیر تسلیحات توپخانه، خودرو و رادار در اختیار ارتش استرالیا قرار میدهد.

این توافق به ارزش یک میلیارد دلار استرالیا (۷۱۷ میلیون دلار آمریکا – ۶۳۵ میلیون یورو)، بزرگترین قرارداد دفاعی میان استرالیا و یک کشور آسیایی به شمار میرود.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: قراردادی که ما امروز به امضا رساندیم، به اعتقاد من، آنچه را که ما درباره قابلیت‌های صنعت دفاعی کره جنوبی باور داریم، نشان میدهد. این قرارداد دفاعی جدید احتمالا نزدیک به ۳۰۰ شغل در استرالیا ایجاد میکند.

در جریان سفر چهار روزه مون جائه-این، رهبران استرالیا و کره جنوبی همچنین برای ارتقای مناسبات رسمی به سمت "شراکت استراتژیک جامع" توافق کردند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در سفر به استرالیا همچنین بر توسعه روابط با چین تاکید کرد و گفت به اقدام آمریکا در بایکوت دیپلماتیک المپیک ۲۰۲۲ پکن ملحق نخواهد شد. او با اشاره به نقش پکن در ارتقای صلح در این منطقه گفت: ما به تلاشهای سازنده چین برای اجرایی کردن خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی نیاز داریم.

با این حال، امضای این توافق دفاعی در بحبوحه تنش‌های روزافزون میان استرالیا و چین انجام شد. کانبرا به تازگی از قراردادی برای ساخت زیردریایی با توان هسته‌ای با همکاری آمریکا و انگلیس خبر داده است که به شدت مورد انتقاد پکن قرار گرفت.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oqsa2bq14la82.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین