تاریخ انتشار :شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
لیتوانی در کنار هشت کشور عضو ناتو، بزرگترین رزمایش را برگزار می‌کند.
برگزاری بزرگترین رزمایش ۹ کشور عضو ناتو در لیتوانی
به گزارش مردم فردا،رزمایش «گرگ آهنین» که در لیتوانی با حضور هشت کشور عضو ناتو آغاز شد، دو هفته ادامه خواهد داشت و بزرگترین رزمایش در این کشور است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، بیش از ۳۵۰۰ سرباز ارتش لیتوانی، نفربر‌های بلژیکی و تانک‌های آلمانی در کنار یکدیگر در این رزمایش مشارکت دارند.

«والدیماراس روبسیس» فرمانده ارتش لیتوانی درباره این رزمایش گفت: «امروز شاهد انسجام ناتو هستیم. می‌خواهم بگوییم شاهد آن هستیم که چطور نیرو‌های ناتو می‌توانند برای اجرای ماموریت‌ها با یکدیگر متحد شوند و آماده دفاع از منطقه ناتو یا دفاع از کشورهایشان باشند. لیتوانی واقعا احساس حمایت می‌کند، زیرا متحدان در خاک آن مستقر شده اند.»

«مارکو مالبیرکر» فرمانده یکی از گردان‌های ناتو در لیتوانی نیز گفت: «تمرین‌های گرگ آهنین، نشان می‌دهد که ما آماده درگیری هستیم و می‌توانیم بازدارندگی ایجاد کنیم. اگر بازدارندگی شکست بخورد، ما آماده جنگ برای لیتوانیایی‌ها و شرکای خودمان در ناتو و دفاع از مرز‌های شرقی ناتو هستیم.»

رزمایش هسته‌ای ناتو نیز از روز ۲۵ مهر آغاز و فردا به اتمام می‌رسد. این رزمایش با حضور بمب افکن‌های B-۵۲ آمریکا برگزار شده و بیش از ۶۰ جنگنده در مجموع در پرواز‌های تمرینی بر فراز بلژیک، انگلیس و دریای شمال مشارکت کرده اند.

از ابتدای جنگ اوکراین در ماه فوریه، کی‌یف همچنین به طور مداوم کمک‌های اطلاعاتی از سوی آمریکا، انگلیس و دیگر شرکا در ناتو دریافت کرده است. برخی کارشناسان تاکنون نگرانی خود را در خصوص افشای اطلاعات جنگی ابراز کرده و می‌گویند اقداماتی از این دست ممکن است در بلندمدت به جنگ دامن زده و آن را گسترش دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcc1oqs.2bq1m8laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین