تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
جالب است ۰
تحقیقات نشان می‌دهد عدم دریافت کافی ویتامین «دی» می‌تواند خطر ابتلا به مرگ زودرس را سه برابر افزایش دهد.
کمبود این ویتامین در بدن موجب مرگ می شود
به گزارش مردم فردا، نقش اصلی ویتامین D حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خون است. ویتامین D به بدن برای جذب کلسیم، که برای شکل دادن استخوان ها و حفظ استحکامشان مفید است، کمک می‌کند. ویتامین D به تنهایی و یا همراه با کلسیم برای بهبود سلامت استخوان‌ها و کاهش شکستگی آنها استفاده می‌شود. همچنین ویتامین D ممکن است بتواند در برابر آرتروز، فشارخون بالا، سرطان و سایر بیماری ها از بدن محافظت کند.
دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کردند، کمبود ویتامین د سبب مرگ زودرس به علت ابتلا به نارسایی قلب و سرطان می شود. ویتامین د جذب کلسیم و فسفر را تسهیل کرده و سبب افزایش استحکام استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. منبع اصلی تامین ویتامین د، تخم مرغ، نور آفتاب، ماهی های چرب، پنیر، غلات غنی شده، حبوبات و مکمل این ویتامین هستند.
عوامل متعددی مانند نارسایی دستگاه گوارش، چاقی، عدم مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین د و قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب از عوامل اصلی کمبود ویتامین د و افزایش احتمال ابتلا به نارسایی قلب، سرطان و مرگ زودرس است.
نتیجه مطالعات ۱۶ ساله پژوهشگران آمریکایی بر روی بیش از ۲۶ هزار شهروند ۵۰ تا ۷۹ ساله هشت کشور اروپایی نشان داد، بیش از شش هزار و هفتصد نفر از آنها به علت کمبود هیدروکسی ویتامین د درگذشته اند.
پروفسور نیک راجر، استاد رشته تغذیه دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست این مطالعه گفت:" هر یک از افراد علاوه بر گنجاندن مواد غذایی سرشار از ویتامین د در برنامه غذایی باید روزانه ۲۰۰ واحد مکمل این ویتامین مصرف کنند تا احتمال ابتلا به نارسایی قلب، سرطان و بروز مرگ زودرس از میان برود."
https://mardomefarda.ir/vdccooqs.2bq1s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما