تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
جالب است ۰
دیروز شاخص کل بورس تهران بزرگ ترین ریزش در یک ماه اخیر را ثبت کرد و در کانال 1.2 میلیون واحد به روند نزولی خود ادامه داد. همزمان با تصویب ستاد اقتصادی دولت 11 هزار میلیارد تومان منابع جدید روانه صندوق تثبیت بازار سرمایه خواهد شد.
سقوط ادامه دار بورس؛ دوپینگ 11 هزار میلیاردی در راه است
به گزارش مردم فردا، در معاملات روز دوشنبه دوم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 19 هزار و 64 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 277 هزار و 733 واحد رسید. 
سقوط 19 هزار واحدی، بزرگ ترین ریزش شاخص در یک ماه اخیر است. شاخص هم‌وزن بورس هم با افت 4 هزار و 458 واحدی در سطح 373 هزار و 237 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 131 واحد پایین آمد و در سطح 17 هزار و 651 واحد قرار گرفت. 
دیروز نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «رمپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس  و در مقابل نمادهای «شبندر»، «خزامیا» و «ثامید» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 409 میلیارد تومان رسید.شاخص کل بورس تهران در مهر 1401 بیش از 3.4 درصد افت تراز داشته است. 
این شاخص طی 18 روز معاملاتی مهر ماه 6 روز مثبت و 12 روز منفی را پشت سر گذاشت و از تراز یک میلیون و 355 هزار و 240 واحدی ابتدای مهر به تراز یک میلیون و 308 هزار و 946 واحدی رسید. به این ترتیب در مجموع روزهای این ماه 4 هزار و 633 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.
در همین حال با مصوبات روز گذشته ستاد اقتصادی دولت، باید منتظر واریز حدود 11 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه باشیم.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بورس با پیشنهاد کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام از سوی رئیس‌ جمهور موافقت و مقرر شد این مورد در دستور کار شورای سران سه قوه قرار گیرد.
در این جلسه، رئیس ‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه تکلیف کرد تا هرچه زودتر منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار را که در بودجه ۱۴۰۱ نیز معین شده بود، به صندوق تثبیت واریز کند که رقمی معادل پنج هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.
از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ریاست سازمان بورس در این جلسه که مورد تاکید ریاست ‌جمهوری قرار گرفت، عمل به بقیه تعهدات ۵۱۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی نسبت به بازار سرمایه بود که با احتساب واریزی‌های گذشته، حداقل شش هزار میلیارد تومان دیگر باید توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.شایان ذکر است در صورت اجرا شدن این دو مقرری حداقل ۱۱ همت به صندوق تثبیت بازار (بیش از دو برابر خروج پول از بازار در مهرماه) واریز خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcb8wb8.rhbf9piuur.html
منبع : اقتصاد نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین