تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
یکی از توسعه‌دهندگان در استودیو BOSSA می‌گوید کنسول اقتصادی مایکروسافت موجب محدود شدن پتانسل بازی‌های جدید شده است و بسیاری از بازی‌سازها خواستار کنار گذاشتن سازگاری اجباری با این دستگاه هستند.
عرضه اجباری بازی برای ایکس‌باکس سری اس را متوقف کنید
به گزارش مردم فردا،یان مک‌لور (Ian Maclure)، طراح VFX از استودیوی مستقل Bossa در توییتر مدعی شده که کنسول ایکس باکس سری اس که به‌عنوان پیشنهاد اقتصادی مایکروسافت برای نسل جدید به بازار عرضه شده، به‌طور کلی باعث عقب ماندن نسل جدید بازی‌های ویدیویی می‌شود و این مسئله برای خیلی از بازی‌سازها مشکل‌ساز شده است.

از طرفی جف گرستمن، ژورنالیست صنعت بازی در بحث توییتری خود با مک‌لور توضیح داده که «بسیاری از این بازی‌ها برای پلتفرم پی سی هم منتشر می‌شوند و ازاین‌رو برای کانفیگ‌های مختلفی از سیستم‌های کامپیوتری آماده می‌شوند».
بااین‌حال مک‌لور که خود سال گذشته روی بازی I Am Fish at Bossa برای پی سی و کنسول‌های جدید ایکس باکس کار کرده، معتقد است که «علت اینکه این روزها زیاد این موضوع را می‌شنویم، این است که بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌ها در سال گذشته جلسات متعددی را تشکیل دادند و ناامیدانه تلاش کردند تا الزام عرضه بازی‌های جدید برای کنسول سری اس را کنار بگذارند».

«کنسول سری اس تبدیل به گلوگاه تولید بسیاری از استودیوها شده است و در شرایطی که اکثر بازی‌ها با درنظرگرفتن سخت‌افزار کنسول‌های جدید توسعه داده می‌شوند، بازیسازان نمی‌خواهند یک چرخه توسعه جداگانه را برای این کنسول تکرار کنند».
توییت‌های یان مک‌لور تا امروز صبح به‌صورت عمومی قابل مشاهده بود اما حالا به‌صورت محافظت‌شده درآمده‌اند تا فقط فالوورهای تأییدشده‌ی او آن‌ها را ببینند.

در خبری که اخیرا درباره عدم وجود آپشن‌های تنظیم عملکرد بازی Gotham Knights و قفل شدن آن در نرخ فریم 30FPS منتشر شده بود، مهم‌ترین دلیل تصمیم سازندگان به‌گفته‌ی لی دوولند( Lee Devonald)، طراح فنی کاراکترها در استودیو راک‌استدی، کنسول ایکس باکس سری اس بوده است.
او توضیح داد: «امیدوارم گیمرها معنی واقعی عملکرد ۶۰ فریم بر ثانیه و همه‌ی چیزهایی را بدانند که برای اجرای بازی با این سرعت باید از دست داد؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه ما الان یک کنسول نسل فعلی را داریم که چندان بهتر از نسل قبل نیست».

دوولند در پاسخ به سؤالی که درباره گلوگاه عملکرد سخت‌افزار نسل فعلی مطرح شده بود، به GPU کنسول سری اس اشاره می‌کند و تأکید دارد که بازی‌های مولتی پلتفرم مجبورند تا براساس ضعیف‌ترین سخت‌افزار موجود در میان کنسول‌ها بهینه‌سازی شوند.

الکساندر باتالیا از تیم Digital Foundry رسانه یوروگیمر نیز مدعی شده که تعدادی از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی از محدودیت حافظه‌ی کنسول سری اس در ساخت بازی‌های خود بسیار ناراضی هستند.

با وجود نقدهای زیادی که به کنسول سری اس و محدودیت‌های ایجاده شده توسط آن بر توسعه بازی‌های نسل جدید وارد می‌شود، آمارهای تخمینی از اولین سال عملکرد این کنسول در برخی نقاط جهان نشان می‌دهد که مجموع فروش آن حتی از نسخه قوی‌تر ایکس باکس سری ایکس نیز فراتر رفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcf0cdy.w6dm0agiiw.html
منبع : زومجی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما