تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
جالب است ۰
معاون فرمانده لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا، از آمادگی این لشکر برای ورود به اوکراین در صورت تشدید تنش بین مسکو و کی‌یف خبر داد.
نیروهای ارتش آمریکا پشت مرز اوکراین در انتظار چراغ سبز
به گزارش مردم فردا،به نقل از تاس، ژنرال جان لوباس، معاون فرمانده لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا با اشاره به آمادگی این لشکر گفت: آماده‌ایم تا از هر سانتی‌متر خاک ناتو دفاع کنیم.

این در حالی است که سرهنگ ادوین متایدس، فرمانده تیم رزمی تیپ ۲ ارتش آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که نیروهای تحت فرمان وی نیز که به رومانی گسیل داده شده‌اند، نیروهای روسیه را «به دقت» زیر نظر داشته، اهداف تمرینی ایجاد کرده و مانورهایی را برگزار می‌کنند که «دقیقا مشابه آن چیزی است که در جنگ در حال رخ دادن است.»

خبرگزاری سی‌بی‌اس نیوز آمریکا، دراین‌باره نوشت: در مجموع حدود ۴ هزار و ۷۰۰ سرباز از پایگاه اصلی لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش واقع در «فورت کمپل» در ایالت کنتاکی، برای تقویت جبهه شرقی ناتو، اعزام شده‌اند.

در ادامه آمده است: فرماندهان بارها به سی‌بی‌اس گفته‌اند که آنها همیشه آماده‌اند تا همین امشب بجنگند. و در حالی که برای دفاع از قلمرو ناتو در این منطقه مستقر شده‌اند، در صورت تشدید درگیری یا وقوع حمله به خاک ناتو، آنها کاملاً آماده عبور از مرز و ورود به اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی‌یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می‌کنند.

گزارش سی‌بی‌اس نیوز در حالی منتشر شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دفعات اعلام کرده که برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.
https://mardomefarda.ir/vdcb9wb8.rhbf8piuur.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین