تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۲
جالب است ۰
ریشه داستان‌های جن و پری به هزاران سال پیش باز می‌گردد. با این حال به‌رغم پیشرفت‌های فناوری و رویارویی انسان با این واقعیت که بسیاری از باورهای قدیمی صحت ندارد، چیزی از جذابیت روایت‌های جن و پریان کم نکرده است. به همین دلیل گاه‌و‌بیگاه داستان‌های جذابی را از دنیای خیالی جن‌‌ها و پری‌های افسانه‌ای در قالب فیلم‌های پرزرق و برق هالیوودی مشاهده می‌کنیم.
معرفی فیلم «سه هزار سال حسرت» با داستان هایی از جن‌ و پری
به گزارش مردم فردا،یکی از این فیلم‌ها که به تازگی اکران شده و مخاطب‌های زیادی را به خود جلب کرده، فیلم سه هزار سال حسرت (Three Thousand Years of Longing) است. این فیلم در کنار داستانی جالب، کارگردان و هنرپیشه‌های ترازاولی دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌هایی با داستان‌هایی از جن‌ و پری طرفداران زیادی در بین مخاطب‌های ما دارد، در ادامه معرفی کوتاهی از فیلم سه هزار سال حسرت را با شما در میان می‌گذاریم. در پایان نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر فانتزی را بررسی می‌کنیم.

داستان سه هزار سال حسرت
این فیلم داستان زنی تنها را روایت می‌کند که در رشته‌داستان‌شناسی ید طولایی دارد و در کشورهای مختلف کنفرانس برگزار می‌کند. از قضای روزگار یکی از این کنفرانس‌ها در ترکیه جریان دارد. به همین دلیل شخصیت زن داستان به ترکیه می‌رود. پس از برگزاری کنفرانس، وی راهی بازار استانبول می‌شود تا سوغاتی بخرد. در این بین ظرفی شیشه‌ای با نام چشم‌ بلبل، نظر وی را جلب می‌کند. پس از خریدن این ظرف به هتل می‌رود. در حین شسشتوی این ظرف، ناگهان جن بزرگی از آن به بیرون می‌آید. این جن، درواقع غول چراغ جادوست که آرزوی انسان‌ها را بر آورده می‌کند. جنِ این داستان شروع به قصه‌ پردازی می‌کند و ماجراهایی که در طول هزاران سال پشت سر گذاشته را برای زن توضیح می‌دهد. همان‌گونه که حدس زده‌اید، مهارت داستان‌پردازی جن باعث می‌شود تا زن به آتش عشقش گرفتار شود. ماجرای عشق‌و‌عاشقی زن و جن روایت‌های جالبی را در فیلم سه هزار سال حسرت برای مخاطب به نمایش می‌گذارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم سه هزار سال حسرت
تیلدا سوینتِن زیبارو نقش زنِ این داستان را بر عهده دارد. سوئنتن برای طرفداران مجموعه فیلم‌های نارنیا، شخصیتی مطرح است که در جایزه‌های هنری بی‌شماری را در کارنامه‌اش دارد. ادریس البا، هنرپیشه سیاه‌پوستی که یکی از خوش‌تیپ‌ترین هنرمندان دنیا به حساب می‌آید نیز نقش جن را در این فیلم بازی می‌کند. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، گفته می‌شد قرار است به دلیل جذابیت چهره ادریس البا، ایفای نقش جیمز باند بعدی به وی واگذار شود. فیلم سه هزار سال حسرت، هنرپیشه‌های مطرح دیگری نیز دارد که زرین تکیندور، یکی از آن‌هاست. تکیندور چهره‌‌ای شناخته‌شده برای علاقه‌مندان سریال‌های ترکی است. وی نقش مادمازل را در سریال بسیار معروف عشق ممنوع بازی کرده است. فهرست عوامل ساخت فیلم سه هزار سال حسرت به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. سکان کارگردانی این سریال در دست‌های جرج میلر قرار دارد. جرج میلر را با آثار مطرحی مانند مکس دیوانه و مکس دیوانه جاده خشم، می‌شناسیم.
در مجموع باید گفت فیلم سه هزار سال حسرت، با صحنه‌‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب و داستانی افسانه‌‌ای، لحظه‌های خوشی را برای مخاطب به دنبال دارد. از طرف دیگر از آنجایی که این فیلم داستان‌های جن و پریان را روایت می‌کند، مشاهده این فیلم برای مخاطبین ایرانی که با این داستا‌ن‌ها بیشتر آشنا هستند نیز جذاب‌تر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdccimqs.2bq1x8laa2.html
منبع : فیلم مترجم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما