تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که در رزمایش مشترک با روسیه موشک‌های ضد هوایی را آزمایش خواهد کرد.
رزمایش بلاروس با روسیه با آزمایش موشک‌های ضد هوایی
به گزارش مردم فردا،وزارت دفاع بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که تمرینات با مهمات واقعی و پرتاب موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی را به عنوان بخشی از رزمایش مشترک خود با نیروهای روسیه انجام خواهد داد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت که  قرار است یگان‌های نظامی در چهار منطقه نظامی بلاروس در شرق و مرکز این کشور مستقر شوند و پس از آن تمرینات رزمی را آغاز کنند.

وزارت دفاع بلاروس به تازگی اعلام کرد که نیروهای روسیه برای تشکیل یک گروه منطقه‌ای جدید در این کشور مستقر خواهند شد.

بلاروس متحد نزدیک روسیه است که از حمله روسیه مسکو به اوکراین حمایت‌های  لجستیکی و سیاسی کرده است.

«خبرگزاری فرانسه» نیز روز دوشنبه گزارش داد که نخستین گروه از نظامیان ارتش روسیه برای برگزاری یک ماموریت مشترک با بلاروس وارد این کشور شده‌اند. 

وزارت دفاع بلاروس روز جمعه اعلام کرده  بود که نظامیان روسیه به زودی برای شرکت در یک ماموریت مشترک در زمینه محافظت از مرزها وارد این کشور خواهند شد.  این وزارتخانه ماموریت مشترک نظامیان روس با نظامیان بلاروس را «منحصرا برای تقویت حفاظت و دفاع از مرزها» خوانده است. 

«آلکساندر لوکاشنکو»  رئیس جمهور بلاروس پیش از این اعلام کرده بود که این هفته نیروهای ارتش این کشور به همراه نظامیان روسیه به دلیل تهدیدها از جانب اوکراین و غرب در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر خواهند شد.

رئیس جمهور بلاروس رقم دقیق تعداد نظامیان این نیروی مشترک را فاش نکرد، اما درباره ترکیب سربازان این نیرو گفت، «هسته» بلاروسی این نیرو حدود ۷۰۰۰۰ نفر نیرو دارد. او توضیح داد فعلا با توجه به درگیر بودن روسیه در عملیات ویژه در اوکراین انتظار نمی‌رود نیروهای روس در تعداد زیاد در این نیروی مشترک شرکت کنند و این تعداد از ۱۰ تا ۱۵ هزار کمتر خواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۸ مهر ۱۴۰۱) اعلام کرد او و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پی تشدید تنش ها در مرزهای غربی بلاروس بر سر تشکیل یک نیروی نظامی مشترک دو کشور توافق کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcb00b8.rhbf0piuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین