تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
جالب است ۰
آه و فغان تولید داخلی پارچه مبلی و پرده ای از واردات ،سوژه تراژدی تکراری است که جمعی از خبرنگاران در بازدیدشان از بزرگ ترین واحد تولیدی این نوع پارچه درکشور از بیان یکی از مدیران صنعتی شنیدند آن هم درسالی که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گرفته اما واردات جدای از روانه ساختن تولیدات به انبارها موجب کار کردن با 30 درصد ظرفیت تولیدی بسیاری از واحدهای تولیدی این نوع پارچه نیز شده است.
فغان تولیدکنندگان داخلی از واردات پارچه مبلی
به گزارش مردم فردا،عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران با بیان این که ممنوعیت واردات پارچه درکشور در حد حرف است و این مسئله به تولید داخلی آسیب می زند، افزود: برخی از رسانه ها جنجال می کنند که واردات پارچه ممنوع است درحالی که سال 95 واردات پارچه مبلی و پرده ای به کشور که ما تولید می کنیم، معادل 270 تن بود که این رقم درسال 96 به 604 تن افزایش یافت و پس از طی فراز و نشیبی درسال 99 به 2340 تن رسید و متاسفانه سال گذشته 4394 تن ازاین نوع پارچه وارد کشور شده است.
مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده پارچه مبلی و حلقوی بافت کشور با اشاره به مازاد واردات این محصولات یکی از مشکلات موجود در مسیر تولید داخلی را تعدد صدور بخشنامه ها ذکر کرد و ادامه داد: هنوز یک یا چند هفته از صدور یک بخشنامه نمی گذرد که بخشنامه دیگری صادر می شود و تا تولید بخواهد خودش را با بخشنامه جدید وفق دهد، تغییر می کند، ثبت سفارش تخصیص ارز نیما نیز قبلا یک ماهه بود که الان به 45 روز افزایش یافته است. این فعال صنعتی، کمبود منابع بانکی و تقسیط نکردن مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی را از دیگر مشکلات این واحد تولید برشمرد و افزود: ما بخشی از منابع مالی مان را از فعالیت دیگری (ساخت و ساز)به دست می آوریم که اگر تزریق این منابع نبود، اکنون تولید دراین واحد صنعتی دچار مشکلات جدی شده بود. مثلا به سازمان امورمالیاتی گفتیم ما 10 درصد منابع تولیدمان را هنوز نقدی نگرفته ایم که شما 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را نقدی می خواهید و قسط بندی هم نمی کنید.
وی با اشاره به ترخیص 400 کانتینر کالایی که پیشتر به دلیل کم اظهاری در گمرکات توقیف شده بود، اظهارکرد: واحدهای تولیدی پارچه مبلی و حلقوی بافت در یزد اکنون به دلیل واردات با 30 درصد ظرفیت کار می کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcb50b8.rhbfgpiuur.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین