تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۰
جالب است ۰
یک زندانی محکوم به مرگ که از 6 سال قبل در زندان بود با رضایت اولیای‌دم و تلاش دستگاه قضایی استان لرستان به زندگی برگشت.
رهایی از کابوس 6 ساله مرگ
به گزارش مردم فردا،محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان لرستان در برگزاری مراسم خون صلح شهرستان دلفان با بیان اینکه خداوند را برای توفیق حضور در این مراسم ارزشمند و عبادی شاکر و سپاسگزارم، اظهارکرد: خون صلح یک سنت حسنه و دیرینه است که ریشه در اعماق جان و روح عشایر مذهبی غرب کشور، بخصوص مردم با‌صداقت لرستان و شهرستان دلفان دارد.
وی افزود: امروز شاهد برگزاری این مراسم صلح و سازش، دوستی، مودت، برادری و همدلی در منطقه «خاوه» و ولایتمدار شهرستان دلفان هستیم.
رزم با تأکید بر اینکه این مراسم صلح و سازش برای رضایت خداوند و عمل به سنت پیامبر(ص) و در هفته وحدت برگزار شده است، ادامه داد: مردم شریف شهرستان دلفان مردمی متدین، مذهبی و اصیل هستند که به مهربانی و مهرورزی شهرت دارند.رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر معتمدان و ریش‌سفیدان ذی‌نفوذ شهرستان دلفان، گفت: ریش‌سفیدان و روحانیون مقبولیت بسیار زیادی در بین مردم دارند و وجود آنان برای آنها نعمت است.رزم با اشاره به گذشت قابل تقدیر مردم استان لرستان افزود: بر همین اساس امروز شاهد جلب رضایت ۶۱ پرونده قصاص‌نفس در این استان در ۳ سال گذشته هستیم.وی در ادامه با بیان اینکه عفو و گذشت کار افراد دریادل و بزرگمنش است که با وجود اینکه اجرای قصاص حق  آنها است درصدد انتقام بر نمی‌آیند، افزود: به همین دلیل در محضر این خانواده بزرگ اولیای‌دم حضور پیدا کردیم. از اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان نیز که بین مردم صلح و سازش ایجاد می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: این پرونده قصاص‌نفس پس از گذشت حدود ۶ سال منجر به صلح و سازش شد. این اقدام خداپسندانه به میمنت هفته وحدت و عمل به فرامین پیامبراکرم(ص) و در راستای فرامین و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت که در مراسمی خانواده اولیای‌دم بدون هیچ قید وشرط و دریافت دیه رضایت خود را اعلام کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نیز در این مراسم گفت: دشمنان این ملت امروز ببینند که چگونه یک خانواده شیعه، محب امام علی(ع) و اولاد معصوم ایشان، فردی از اهل تسنن را که محکوم به قصاص‌نفس شده را می‌بخشند، در حالی که همه مراحل برای قصاص این شخص آماده است اما خانواده اولیای‌دم تنها برای رضای خدا و بدون هیچ‌گونه وجهی و در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری از این قصاص می‌گذرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی از شورای تأمین، هیأت حل اختلاف شهرستان دلفان، مدیر کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قضات، شورای حل اختلاف استان لرستان و دستگاه قضایی چابهار و تمام افرادی که انجام این صلح و سازش را رقم زدند، تقدیر و تشکر کرد.
https://mardomefarda.ir/vdci55az.t1apy2bcct.html
منبع : ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما