تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰
جالب است ۰
فیلم سینمایی «سن عمر»(Saint Omar) محصول 2022 فرانسه، از جمله آثار مهم امسال سینمای اروپاست که به زودی به نمایش درخواهد آمد. این فیلم را که به عنوان نماینده سینمای فرانسه در اسکار 2023 انتخاب شده، آلیس دیوپ مستندساز فرانسوی سنگالی‌تبار در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند داستانی، ساخته است. این فیلم در ژانر درام ساخته شده است.
دادگاه جنایت دردناک «سن عمر»
به گزارش مردم فردا،«سن عمر» ماجرای یک رمان‌نویس به نام «راما» را روایت می‌کند که به دادگاه یک مهاجر زن سنگالی به اتهام رها کردن فرزند 15 ماهه خود می‌رود. این رمان‌نویس که از قضا خودش باردار است، سعی می‌کند این اتفاق غم‌انگیز را در برداشتی مدرن از نمایش‌نامه مشهور «مده‌آ» بنویسد. او که با مشکلات این مهاجر جوان در دوری از خانواده خود و همچنین زندگی در فرانسه به عنوان یک مهاجر آفریقایی، آشنا می‌شود، به تدریج به این زن احساس سمپاتی پیدا می‌کند.
هنرپیشه‌های فیلم «سن عمر» در سطح بین‌المللی شناخته‌شده نیستند.
به نظر می‌رسد آلیس دیوپ در این فیلم، به مسائل و مشکلات مهاجران آفریقایی در فرانسه پرداخته است که گاه از عوامل ارتکاب جنایت توسط آن‌ها به شمار می‌رود.
«سن عمر» چندی پیش در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و مورد تحسین منتقدان سینما قرار گرفت. فیلم از منتقد روزنامه فرانسوی لوموند 4 ستاره و از منتقد روزنامه انگلیسی آبزرور 5 ستاره گرفت و در نهایت، دو جایزه از این جشنواره دریافت کرد؛ شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیئت داوران و شیر آینده بهترین فیلم اول. «سن عمر» از منتقدان متاکریتیک نمره عالی 93 را دریافت کرده که آن را در زمره بهترین آثار سال 2022 سینما قرار می‌دهد. شانس این اثر برای نامزدی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نیز بسیار بالاست.
این فیلم 122 دقیقه‌ای، از چهارشنبه 2 آذر در سالن‌های سینما اکران و مدتی بعد در اینترنت منتشر خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcfyjdy.w6dmeagiiw.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما