تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۶
جالب است ۰
یک سایت آفریقای جنوبی به آنالیز تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش پرداخت و به شانس بالای تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد.
روایت رسانه آفریقای جنوبی از رقابتی‌ترین گروه جام جهانی و شانس بالای صعود ایران
به گزارش مردم فردا،جام جهانی 2022 در حالی 40 روز دیگر به میزبانی قطر آغاز خواهد شد که تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش در گروه B با انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است. سایت «بیزنس لایو» آفریقای جنوبی در گزارشی با اشاره به اینکه نسل طلایی انگلیس شانس این تیم در گروه B جام جهانی قطر را افزایش می‌دهد و سه‌شیر بیش از هر زمان دیگری پس از قهرمانی‌ در جام جهانی 1996، تیمی باکیفیت‌تر دارد، نوشت: «گروه B جام جهانی 2022 که تیم‌هایش در رده‌بندی فیفا بین رده نهم تا رده بیستم هستند، گروه مرگ نیست، اما شاید با اختلاف زیاد رقابتی‌ترین گروه باشد».
در این گزارش درباره ایران آمده است: «کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی ماه گذشته دوباره سرمربی ایران شد. باید دید آیا این تغییر مربی خیلی سریع و پیش از آغاز  مسابقات جام جهانی نتیجه معکوس خواهد داشت یا خیر. با توجه به آشنایی که کی‌روش با تیمی که آن را به جام‌های جهانی 2014 و 2018 رساند؛ دارد این تغییر باید کمک کند. کادرفنی جدید تیم ملی با شکست اروگوئه و تساوی مقابل سنگال در بازی‌های دوستانه‌ در اردوی اتریش، امیدوارکننده شروع به کار کرد.
ایران قوی‌ترین صعود به جام جهانی را از منطقه آسیا داشت. تیم ملی با 25 امتیاز بالاتر از کره جنوبی در گروه A ایستاد و به عنوان صدرنشین این گروه به جام جهانی راه یافت، این در حال است که عربستان با 23 امتیاز در گروه B صدرنشین شد و به جام جهانی صعود کرد. ایران سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، هر چند آخرین بار آن در سال 1976 بوده است.
تیم کی‌روش بازیکنانی نسبتاً مسن با بازی‌های ملی زیادی دارد و ممکن است نگران این باشد که تیمش انرژی جوانی ندارد. مهدی طارمی در فصل 20-2019 در پرتغال بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال با پیراهن تیم ریو آوه بود و در فصل 21-2020 سومین گلزن برتر لیگ برتر پرتغال با پیراهن پورتو و فصل بعد از آن نیز دومین گلزن برتر این لیگ. سردار آزمون که اکنون در بایرلورکوزن است، در مدت زمان پرباری که در روسیه سپری کرد، بهترین گلزن ایران در لیگ قهرمانان اروپا شد.
ایران با رتبه بیستم در رده‌بندی جهانی فیفا، گروه B را سخت خواهد کرد. آنها شانس بالایی دارند که در ششمین جام جهانی خود مرحله گروهی را پشت‌سر بگذارند و صعود کنند».
 
https://mardomefarda.ir/vdcippaz.t1ap32bcct.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما