تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳
جالب است ۰
وزارت خارجه اوکراین می‌گوید سفیر کشورش در مینسک احضار شده و یادداشتی مبنی بر قصد کی‌یف برای حمله به بلاروس دریافت کرده است.
سفیر اوکراین در بلاروس احضار شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از روزنامه روسی پراودا، وزارت امور خارجه اوکراین گزارش داد بلاروس سفیر این کشور را احضار کرده و  به او گفته شده کی‌یف قصد حمله به مینسک را دارد.  

«اوله نیکولنکو»، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد: «ایهور کیزیم، سفیر اوکراین در مینسک، به وزارت امور خارجه بلاروس احضار شد و در آنجا یادداشتی مبنی بر اینکه اوکراین در حال برنامه ریزی برای حمله به خاک بلاروس است به وی تحویل داده شد». 

در مقابل، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین این اطلاعات را «نادرست» خوانده و ضمن رد آن مدعی شده است این اقدام بخشی از برنامه روسیه است تا تحریکاتی را در منطقه ایجاد کند. 

این مقام وزارت خارجه اوکراین گفت: «اوکراین هرگز به سرزمین های خارجی تجاوز نکرده است. ما به شدت به هنجارها و اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد پایبند هستیم. مقامات بلاروس باید پیروی از کرملین را متوقف کرده و فوراً از حمایت روسیه در انجام تجاوزاتش به اوکراین دست بردارند». 

روابط اوکراین و بلاروس با آغاز جنگ مسکو و کی‌یف پیچیده‌تر شده است. اوایل این هفته، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در جنگ اوکراین با روسیه همکاری دارد اما این همکاری عمدتا ماهیت غیرنظامی یا «دفاعی» خواهد داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcgzw9q.ak9wz4prra.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین