تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۲۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۱۹ بیمار کووید نیز تایید شده است.
آمار جهانی کرونا؛ ثبت بیش از ۶۲۴ میلیون مبتلا تاکنون
به گزارش مردم فردا، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، در روز گذشته ۵۲۰ هزار و ۶۲۱ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.
همچنین براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۹۸.۳ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۵.۵ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۸۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.
بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۹۸,۳۰۸,۹۵۶ ۱,۰۸۵,۳۶۶
۲ هند ۴۴,۶۰۱,۹۳۴ ۵۲۸,۷۳۳
۳ فرانسه ۳۵,۵۷۳,۱۳۵ ۱۵۵,۲۷۲
۴ برزیل ۳۴,۷۳۵,۵۴۲ ۶۸۶,۵۳۱
۵ آلمان ۳۳,۵۱۹,۷۶۱ ۱۵۰,۱۹۲
۶ کره جنوبی ۲۴,۸۸۲,۸۹۴ ۲۸,۵۴۴
۷ انگلیس ۲۳,۶۷۲,۸۵۵ ۱۹۰,۳۱۷
۸ ایتالیا ۲۲,۶۰۲,۸۴۰ ۱۷۷,۲۵۷
۹ ژاپن ۲۱,۳۸۵,۶۶۲ ۴۵,۰۸۳
۱۰ روسیه ۲۱,۰۹۴,۸۷۲ ۳۸۷,۶۶۶
همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۰۱ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۴۵۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
 
https://mardomefarda.ir/vdccosqs.2bq1o8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما