تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
جالب است ۰
مقام‌های نظامی سئول مدعی شده‌اند، جنگنده چینی بدون هشدار بیش از ۷۰ بار در سال گذشته میلادی وارد منطقه دفاع هوایی کره جنوبی شده بود.
کره جنوبی: چین ۷۰ بار حریم هوایی ما را نقض کرده است
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری راشاتودی، روند نقض حریم هوایی کره جنوبی در سال گذشته میلادی توسط چین مانند سال ۲۰۲۰ بوده است.

منطقه دفاع هوایی کره جنوبی برای نخستین بار توسط نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۱ در طول جنگ کره طراحی شد. این منطقه فراتر از حریم هوایی کره جنوبی است، اما سئول از خلبانان هواپیماهای خارجی برای جلوگیری از رویارویی‌های غیرعمدی، آنها را ملزم می‌کند تا حضورشان را اعلام کنند. به عنوان مثال، هواپیماهای ژاپنی سالانه حدود ۵۰۰ بار پس از اطلاع رسانی به مقام‌های کره جنوبی وارد این منطقه می‌شوند.

در حالیکه اکثر ورودهای جنگنده‌های خارجی به این حریم هوایی بدون ایجاد هیاهوست، کره جنوبی در برخی موارد جنگنده‌های خود را برای پاسخ به آن اعزام می‌کند. برای مثال، حداقل چهار جنگنده چینی و چهار فروند جنگنده روسی چندین بار در ۲۴ مه به حریم هوایی مذکور وارد شده و این مساله باعث شد تا سئول جنگنده‌های خود را در پاسخ به آن بفرستد.

این حضور جنگنده چینی زمانی رخ داد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال پایان دادن به سفر خود به منطقه بود.

روسیه و چین تمرین نظامی مشترکی را برگزار کردند که شامل پروازهای بمب افکن‌های استراتژیک بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی در زمان حضور بایدن در ژاپن می‌شود. ارتش کره جنوبی همچنین در ماه اوت ۲۰۲۲ زمانی که هواپیماهای روسی بدون اخطار وارد منطقه دفاع هوایی شدند، جنگنده‌های خود را اعزام کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcb88b8.rhbf0piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین