تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
وقتی ضربه‌ای به بدن وارد می‌شود، فرد دچار کبودی خواهد شد. ضربه باعث پاره شدن مویرگ ها یا رگ های خونی ریز می شود که در نزدیکی سطح پوست قرار دارند. پس از آسیب به مویرگ ها، خون در بافت های اطراف نشت می کند که باعث حساسیت و تغییر رنگ زیر پوست می شود و در نتیجه شما دچار کبودی خواهید شد.برای درمان این کبودی‌ها چند روش‌ خانگی را بررسی می‌کنیم.
روش های خانگی درمان کبودی
به گزارش مردم فردا،یخ درمانی: بلافاصله پس از آسیب، روی محل ضربه یخ نگه دارید تا جریان خون در اطراف آن کاهش یابد. خنک کردن رگ‌های خونی می‌تواند میزان خونی را که به بافت اطراف نشت می‌کند، کاهش دهد. این مسئله می تواند از آشکار شدن کبودی جلوگیری کند و تورم را کاهش دهد.
   گرما: گرما به پاک سازی خون محبوس شده پس از ایجاد کبودی کمک می کند. استفاده از گرما همچنین می تواند به شل شدن عضلات منقبض و تسکین درد کمک کند. می توانید از پد گرم کننده یا کیسه آب گرم استفاده کنید.
    فشرده سازی: ناحیه کبود شده را در یک باند الاستیک بپیچید. این کار بافت ها را فشرده  و به جلوگیری از نشت رگ های خونی کمک می کند.
   تغییر ارتفاع: طوری بنشینید که ناحیه کبود شده کمی بالاتر از حد معمول باشد. این به تسکین درد و تخلیه مایع از ناحیه کبودی کمک می کند.
   کرم ویتامین K: ویتامین K یک ماده مغذی ضروری است که به لخته شدن خون کمک می کند. برای رفع کبودی حداقل دو بار در روز کرم ویتامین K را به آرامی روی کبودی بمالید.
    آلوئه ورا: لوئه ورا  گزینه مناسبی  برای کاهش درد و التهاب است. می توانید آن را به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده بمالید.
    ویتامین C: ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند برای بهبود زخم استفاده شود. همچنین برای رفع کبودی از ژل‌ها، کرم‌ها یا سرم‌هایی استفاده  کنید که حاوی ویتامین C هستند. در کنار این موارد،  می توانید این ویتامین را به عنوان مکمل مصرف کنیدیا  مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.
    آناناس: بروملین مخلوطی از آنزیم های موجود در آناناس است. بروملین می تواند به کاهش شدت کبودی و کاهش التهاب کمک کند. می توانید آناناس بخورید یا مکمل های بروملین را مصرف کنید.
    کامفری: کامفری گیاهی است که اغلب برای درمان بیماری های پوستی و التهاب استفاده می شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که Comfrey cream دارای قدرت درمانی است که برای درمان کبودی استفاده می شود.شما باید چند بار در روز کرم را روی کبودی خود بمالید. همچنین
می توانید با استفاده از برگ های خشک شده کمپرس درست کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcdjf0f.yt0sf6a22y.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما