تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
یک متخصص تغذیه گفت: به دانش آموزان توصیه می شود تا منابع حاوی امگا ۳ و خشکبار را سرلوحه برنامه غذایی خود قرار دهند.
ضرورت مصرف مایعات و آنتی اکسیدان برای دانش آموزان در هوای آلوده
به گزارش مردم فردا،ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بررسی ها نشان می دهند که منابع غذایی دارای آنتی  اکسیدان برای مقابله با اثر منفی ریزگردها و آلودگی هوا موثر هستند. افراد و به خصوص دانش آموزان برای مقابله با آلودگی هوا باید مایعات و به خصوص دوغ خانگی و شیر زیاد مصرف کنند. این مواد به همراه ماست باعث خنثی سازی سموم بدن می شوند و نیازهای دفاعی بدن را تامین می کنند.
به گفته وی مردم و به ویژه  دانش آموزان باید خواب کافی داشته باشند؛ زیرا این موضوع سبب می شود سیستم ایمنی بدن بازسازی و سم زدایی شود. خواب کافی باعث می شود نیازهای بدن رفع شوند و در رشد و نمو بدن کودکان و دانش آموزان تاثیرگذار خواهد بود.
او افزود: مصرف ریزمغذی و غلات برای ارتقای سیستم ایمنی بدن موثر است. دانش آموزان باید هرم غذایی را مصرف کنند.
او گفت: هرم غذایی شامل غلات، سبزی، میوه، لبنیات و گوشت است و به دانش آموزان توصیه می شود که مصرف آبزیان را فراموش نکنند؛ زیرا آبزیان دارای سلنیوم بوده که ضد سرطان است.
او گفت: به مردم و خصوصا دانش آموزان توصیه می شود تا منابع غذایی  حاوی امگا ۳ و خشکبار را سرلوحه برنامه غذایی خود قرار دهند؛ زیرا این کار باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن خواهد شد. مصرف غذای سالم و مقوی به نوعی پیشگیری از بروز بیماری و ارتقای سلامتی افراد و به خصوص دانش آموزان خواهد بود و به نوعی یک سرمایه گذاری است. زیرا عدم ابتلا به بیماری های مختلف باعث کاهش هزینه های ناشی از درمان بیماری ها خواهد شد. در درجه اول دانش آموزان و افراد باید در مکان هایی که هوای آلوده دارد تا حد امکان تردد نکنند.
https://mardomefarda.ir/vdcjhyev.uqetazsffu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما