تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
دویدن می‌تواند فرمی لذت‌ بخش و مؤثر از تمرینات کاردیو باشد، اما بسیاری از دوندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که عاشق ورزش در فضای بیرون هستند و کسانی که حالت ثابت تردمیل‌ها را ترجیح می‌دهند. اما آیا تفاوت زیادی بین این‌ دو وجود دارد؟
دویدن در فضای باز یا تردمیل؟
به گزارش مردم فردا،طول گام  
  برخی از پژوهش‌ها می‌گویند که افراد معمولاً روی تردمیل قدم‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند و برخی دیگر می‌گویند تفاوتی وجود ندارد. طول گام روی تردمیل به دلیل ماهیت قابل پیش‌ بینی سطح معمولاً یکنواخت است. درحالی ‌که این امر احتمالاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به ‌طورکلی امکان دارد روی تردمیل قدم‌های کوچک‌تری برداشته شود.

    تقویت‌ کننده خلق‌و‌خو
 شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش در فضای باز می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشد. درحالی‌ که تردمیل‌ها اغلب مجهز به انواعی از سرگرمی‌ها هستندکه مزیت‌های سلامتیِ گذراندن وقت در هوای آزاد را ندارند. علاوه‌ براین، دویدن در فضای بیرون رایگان است و به پرداخت هزینه عضویت در باشگاه یا خرید دستگاه تردمیل گران ‌قیمت نیازی ندارید.
    خطر آسیب
دویدن ممکن است بر مفاصل فشار وارد ‌کند.شاید  فکر کنید تسمه بالشتکی دستگاه تردمیل ممکن است از شما در برابر برخی از این ضربه‌ها محافظت کند، پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ‌طور نیست.مطالعه‌ای که سال ۲۰۰۸ در مجله‌ Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، نشان داد که فعالیت عضله و بار وارد شده بر مفاصل تاحد زیادی در دویدن در فضای باز و دویدن روی تردمیل مشابه است. بنا به گزارش کمیسیون ایمنی محصولات مصرف ‌کنندگان آمریکا، تردمیل‌ها مسئول 22هزار و500 مورد بستری در بیمارستان بوده‌اند.
دویدن در فضای باز با امکان سطوح ناهموار و موانع پنهان همراه است. بنابراین هر دو روش دویدن، خطرات و مزیت‌های خاص خود را دارند.
    مصرف کالری
 مطالعه‌ای که در مجله‌ JAMA منتشر شد، نشان می‌دهد که تردمیل نسبت‌ به سایر دستگاه‌های بدنسازی کالری بیشتری می‌سوزاند، اما طبق مطالعه‌ای که در مجله‌ Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شده است، مصرف انرژی بین دویدن در فضای باز و دویدن روی تردمیل تقریباً یکسان است.
با ‌این‌ حال، این امکان وجود دارد که عوامل محیطی موجود در فضای باز بتوانند به‌ طور قابل ‌توجهی بر کالری ‌سوزی اثر بگذارند.  تفاوت شیب‌ها، مقاومت باد، دویدن در باران و سرعت گرفتن برای دویدن از روی موانع احتمالاً می‌توانند مصرف انرژی را مقداری افزایش دهند.
    قدرت عضلانی
 اگر می‌خواهید عضلات خود را بهبود ببخشید و برای مسابقه تمرین کنید، توصیه می‌شود که در جاده بدوید تا ماهیچه‌ها و مفاصل شما به زمین‌های مختلف عادت کند. دویدن در جاده به ‌طورکلی برای بدن شما سخت‌تر است و به انرژی و فعال‌سازی بیشتر عضلات نیاز دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcc1xqs.2bq1e8laa2.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما