تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۳
جالب است ۰
نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای، همه‌پرسی درباره الحاق چهار منطقه شرق اوکراین به روسیه را استفاده از زور وحشیانه توصیف و اعلام کرد که تغییر مرزهای اوکراین را به‌رسمیت نمی‌شناسد.
انگلیس، همه‌پرسی الحاق مناطق اوکراین به روسیه را «زور وحشیانه» خواند
به گزارش مردم فردا،در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شده است لیز تراس ادعا کرد: ولادیمیر پوتین بار دیگر با بی اعتنایی آشکار به زندگی مردم اوکراین که ادعا می کند نماینده آنهاست، برخلاف قوانین بین المللی عمل کرده است.
وی افزود: بریتانیا هرگز اراده حاکمیتی آن مردم را نادیده نخواهد گرفت و ما هرگز مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا را به عنوان چیزی غیر از خاک اوکراین نمی پذیریم.
 نخست وزیر انگلیس مدعی شد: نمی توان به پوتین اجازه داد تا مرزهای بین المللی را با استفاده از زور وحشیانه تغییر دهد. ما مطمئن خواهیم شد که او در این جنگ غیرقانونی شکست خواهد خورد.
همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.
بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.
این در حالی است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با این اقدام مسکو به شدت مخالفت و اعلام کردند که این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند.
https://mardomefarda.ir/vdcc0oqs.2bqim8laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین