تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
جالب است ۰
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۶۲۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۵ بیمار کووید ۱۹ نیز تأیید شده است.
آخرین وضعیت کرونا در جهان؛ مجموع مبتلایان در آمریکا از ۹۸ میلیون نفر گذشت
به گزارش مردم فردا،براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۸.۱ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۴.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.
در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۵.۳ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و در عین حال سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.
آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۴.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر چهارمین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل در عین حال با بیش از ۶۸۶ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۸ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۸۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.
بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ ایالات متحده ۹۸,۱۶۶,۹۰۴ ۱,۰۸۴,۲۸۲
۲ هند ۴۴,۵۸۷,۳۰۷ ۵۲۸,۶۲۹
۳ فرانسه ۳۵,۳۴۲,۹۵۰ ۱۵۵,۰۷۸
۴ برزیل ۳۴,۷۰۶,۷۵۷ ۶۸۶,۰۲۷
۵ آلمان ۳۳,۳۱۲,۳۷۳ ۱۴۹,۹۴۸
۶ کره جنوبی ۲۴,۷۶۹,۱۰۱ ۲۸,۴۰۶
۷ انگلیس ۲۳,۶۲۱,۹۵۲ ۱۸۹,۹۱۹
۸ ایتالیا ۲۲,۴۳۲,۸۰۳ ۱۷۷,۰۵۴
۹ ژاپن ۲۱,۲۲۹,۲۱۶ ۴۴,۶۷۸
۱۰ روسیه ۲۰,۹۴۸,۴۷۰ ۳۸۷,۱۶۳
همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۴۲۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
https://mardomefarda.ir/vdcjvhev.uqe8azsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما