تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۷
جالب است ۰
پنل‌های OLEDoS فناوری نمایشگری جدیدی هستند که در آن‌ها به جای شیشه از سیلیکون استفاده شده و برای هدست‌های واقعیت مجازی طراحی می‌شوند.
نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل از فناوری OLEDoS سامسونگ و ال‌جی بهره می‌برد
به گزارش مردم فردا،گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل مشخصات مورد نیازش برای پنل‌های OLEDoS هدست واقعیت ترکیبی خود را افزایش داده تا کاربران حداکثر غوطه وری را تجربه کنند. ظاهرا غول فناوری از تامین‌کنندگان خود، یعنی سامسونگ دیسپلی و ال جی درخواست کرده تا نمایشگرهای ارتقا یافته‌ای را برای هدست‌های واقعیت افزوده‌اش تولید کنند. البته این نمایشگر در نسل اول هدست AR اپل استفاده نخواهد شد که انتظار می‌رود اوایل سال آینده معرفی شود.

اپل از صفحه نمایش هدست واقعیت ترکیبی خود تحت عنوان OLEDoS (OLED روی سیلیکون) یاد کرده و این نمایشگر توسط Samsung Display و LG Display تولید خواهد شد. نکته قابل ذکر اینکه هر دو تولیدکننده نمایشگرهای آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس نیز هستند. OLEDoS یک فناوری نمایشگر جدید است که در آن به جای شیشه از سیلیکون استفاده می‌شود و به‌طور خاص برای محصولات واقعیت ترکیبی در نظر گرفته شده است.

طبق گفته نشریه TheElec، اپل از نمایشگرهای سامسونگ یا ال‌جی برای محصول واقعیت ترکیبی خود که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود، استفاده نخواهد کرد. در عوض، نسل اول هدست AR اپل از نمایشگرهای ساخته شده توسط سونی استفاده خواهد کرد. اپل در ابتدا نمایشگر 2800ppi را برای دستگاه خود درخواست کرده بود که اکنون درخواستش را به 3500ppi ارتقا داده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده که سامسونگ و ال‌جی در حال کار نمایشگر‌های LEDoS (LED روی سیلیکون) 6000 تا 7000ppi هستند.

انتظار می‌رود که سامسونگ و ال‌جی تا سال 2024 تولید انبوه نمایشگرهای OLEDOS را آغاز کنند. ال‌جی اولین شرکتی بود که در تولید چنین فناوری نمایشگر جدیدی دست به کار شد و سامسونگ پس از آن کار خود را آغاز کرد.

منابع این گزارش همچنین نقل کرده‌اند که «سامسونگ معتقد است OLEDOS موانع کمتری نسبت به LEDoS دارد و می‌خواهد در توسعه فناوری دوم نسبت به رقبای خود مانند ال‌جی دیسپلی و سونی پیشتاز باشد.»
https://mardomefarda.ir/vdcgyy9q.ak9x34prra.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما