تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
تعداد نظر۱
جالب است ۰
دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان با تمجید از عملکرد دو آزادکار طلایی ایران در رقابت های جهانی صربستان گفت: عملکرد تیم ملی در غیاب روس‌ها چندان امیدوارکننده نبود.
حساب تک ستاره‌های کشتی از عملکرد تیم ملی جداست
به گزارش مردم فردا،ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک و چهار مدال طلای کشتی جهان در واکنش به عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان به خبرنگار مهر گفت: اول از همه باید از زحمات کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی در رقابتهای جهانی تقدیر کنم که هر چه داشتند رو کردند، اما تیم ملی کشورمان در صربستان تنها یک حریف مستقیم داشت که آن هم تیم قدرتمند آمریکا بود. بر تردید اگر تیم روسیه هم در این دوره از مسابقات حضور داشت، کار بچه‌ها ما بسیار سخت‌تر می‌شد و اصلاً معلوم نبود همان دو مدال طلای کشتی آزاد هم بدست می‌آمد یا خیر! 
وی با اظهار رضایت از عملکرد رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور در رقابتهای جهانی گفت: این دو آزادکار طلایی ایران توانستند با کشتی‌های خوب و تهاجمی خود به عنوان قهرمانی برسند که البته غیبت روس‌ها نیز در قرعه کشی و مسابقات چندان بی تأثیر نبود. اما نباید عملکرد این دو آزادکار طلایی را به پای تمامی تیم بنویسیم چراکه برخی از آزادکاران ما اصلاً در قد و قواره خود ظاهر نشدند.
پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به نقاط ضعف برخی آزادکاران ملی پوش ادامه داد: حسن یزدانی به عنوان کاپیتان و ستاره تیم ایران عملکرد خوبی در برابر دیوید تیلور نداشت و در فینال نشان داد هیچ طرح و برنامه‌ای برای مهار و شکست این حریف توانمند ندارد. رضا اطری هم که می‌توانست با استفاده از قرعه بسیار راحت خود که تا پای فینال آمد، نتیجه بهتری بگیرد که متأسفانه در فینال نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشت. محمدیان هم که یکی از شانس‌های مدال تیم ملی بود حتی نتوانست به مدال برنز هم برسد و نمره قبولی نگرفت. سرلک هم همان ابتدا از حریف گمنام چینی شکست خورد و حذف شد. در امیرحسین زارع سنگین وزن در ثانیه‌های پایانی مبارزه مغلوب حریف باتجربه خود شد و نشان داد هنوز باید تجربه کسب کند و از احساسات و هیجانات کشتی فاصله بگیرد.
جوادی افزود: در کل می‌توان این ارزیابی را از تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی انجام داد که این تیم در اکثر کشتی‌های حساس، نتیجه را واگذار کرد که این موضوع با توجه به غیبت روس‌ها اصلاً اتفاق خوبی نیست.
دارنده مدال برنز المپیک در پایان به نقاط ضعف تیم اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشتی‌ها در شرایطی مغلوب حریفان شدیم که آنها از فنون ایرانی و زیرگیری استفاده کردند. در واقع کاری که ما باید با آنها می‌کردیم آنها انجام دادند و به پیروزی رسیدند. بچه‌های تیم ملی از نظر روحی و روانی نیاز به روانشناس داشتند و آنالیز حریفان نیز به درستی انجام نشده بود. ما در بحث بدنسازی هم ایراداتی داشتیم که باید حتماً برطرف شود. در واقع باید افرادی را در کادر فنی گردهم آوریم که تجربه و توان فنی لازم را داشته باشند و بتوانند نقاط ضعف را برطرف کرده و تیمی ششدانگ و قدرتمند را بسازند.
https://mardomefarda.ir/vdcf11dy.w6d0tagiiw.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جابر
واقعا در حیرتم از ایرانی ها که همیشه یکطرفه قضاوت میکنن. من جزئی از جامعه کشتی نیستم ولی کشتی ها رو کامل تماشا میکنم. انتقادات زیادی وارد میشه به عنلکرد کشتی ایران. ولی بعد از خواندن برخی از انتقادات واقعا تعجب میکنم چقدر یکطرفه صحبت میشه. عباس جدیدی در برنامه زنده حرفی خوبی زد که باید گزارشات مربسان از عملکرد تیم در بیاد و بعد کارشناسان نظر بدن.
الان مثلا ایشون آقای جوادی که قهرمان جهان هم بوده زارع و مربیان زارع رو زیر سوال برده. تاها اکگول که ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قهرمان جهان و المپیک شده بود دیگه قهرمان جهان نشده بود و در ترکیه مثل حسن یزدانی در ایران هنه دوستش دارن و کشتی گیر بزرگیه و ۸ با هم قهرمان اروپا شده. یا پتریاشویلی که از ۲۰۱۶ رو سکو بوده همیشه و سه بار قهرمان جهان شده و المپیک هم در ثانیه آخر کشتی رو به امریکا واگذار کرد و هم امسال برنز گرفت. اینطور نیست که زارع ۲۱ ساله چون پارسال قهرمان شده باید حتما امسال قهرمان میشد. اینطور نیست که باقی قهرمانان جهان از پیش باخته باشن. تاها اکگول هم در فینال ۲۰۱۷ به پتریاشویلی دقایق اخر باخت. نمیدونم چرا ایرانی ها همش یکطرفه و از موضع اینکه من بهترم و بیشتر میفهمم نظر میدن. یا درباره حسن یزدانی میگن دفاعش ضعیف بود. دفاع یزدانی خیلی خوبه ولی عالی نبود. کشتی های تیلور رو که ببینید در یک کشتی چقدر از همه زیر میگیره. امان روس ها رو بریده بود. حتی جردن باروز که اگر شما کشتی همه ایرانی هایی رو که با باروز تو ۱۰ سال کشتی گرفتن جمع کنی یکی یا دوتا ازش تونستن زیر بگیرن ولی تیلور تو یک مسابقه ازش دو تا یا سه تا زیر گرفته.
یزدانی کشتی گیر بسیار بزرگیه فک نکنم بعد از سال ۲۰۱۵ کسی جز تیلور تونسته باشه تو یک مسابقه بیشتر از ۲ یا حداکثر ۳ امتیاز ازش بگیره و تیلور هم بزرگه که تونسته همچین کاری بکنه.
دائما هم دربا ه روانشناس صحبت میکنن. بابا ما تو ایران همه از لحاظ زوانی مشکل داریم حتی با تیم روانشناس هم بوده. من تا حالا نشنیده بودم روانشناس با تیم بره. عباس جدیدی یا یکی دیگه یادم نمیاد میگفت ما روانشناس میخواهیم مختص کشتی باشه نه روانشناس عام. درسته ولی بهتر نیست تخصصی بررسی بشه. اینکه اطری برای اولین سال بعد از این همه سال بالاخره رو سکو رفته یا عموزاد امسال در ۲۰ سالگی قهرمان شده و ... روان و وحشون رو خودشون اوکی کردن ولی اونی که باخته ما روانشناس میخواهیم. میگن تیلور رو آنالیز نکردن بابا تیلور کلا سال گذشته یک مسابقه داد با والنسیا تو انتخابی بعد اوند جهانی و آخرش هم با یزدانی کشتی ارائه کرد تا حالا ارائه نکرده بود. به نظر من بهتره انتقادات رو بهتره بصورت سوالی مطرح کنیم و خودمون رو بگذاریم جای مربی و بی انصافی نکنیم. مثلا سوالات من اینه که باید مربیان پاسخ بدن مثلا چرا یزدانی آخر کشتی کم آورد ایا به خاطر فشاری بود که قبل از کشتی با تیلور در مرور فن با کشتی گیر ۱۰۰ کیلو به تودش وارد کرده بود یا بدنش آماده نبود؟ یااینکه یزدانی تا دو دیقه اول کشتی زبر کتف تیلور نزد چون بنظر میاد میدونست که تیلور برنامه داره و واقعا جانانه وزیبا جلوی زیزگیریهای قهارترین زیرگیر جهان رو گرفته بود ولی سوال اینجاست چرا یزدانی بعد از اولین بار که زیر کتف تیلور زد و تیلور وی رو فراری داد تاکتیکش رو تغییر نداد و اصرار وی به زیر کتف زدن باعث امتیازات بیشتر تیلور شد؟ بنظر میومد یزدانی بعد از بدلی که تیلور در مقابل زیر کتف زدن حسن اجرا کرد، وا داد و با گارد بالا بدون هیچ دفاعی باز گذاشت تا تیلور زیر بگیره دلیلش چی بوده؟ خود یزدانی با مربیان باید بررسی کنن ایا از لحاظ روحی دچار ضعف شد یا ...؟