تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
جالب است ۰
طی یک معامله تسلیحاتی، آمریکا چهار کشتی رزمی، رادار ، راکت و موشک به ارزش ۹.۴ میلیارد دلاری را به آتن می‌فروشد.
حمایت تسلیحاتی آمریکا از یونان در سایه تنش‌های آتن و آنکارا
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا قرارداد‌های ۹.۴ میلیارد دلاری را برای فروش کشتی‌های رزمی ساحلی به یونان و ارتقای ناوچه‌های این کشور تأیید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با دو قرارداد تسلیحاتی بالقوه با یونان، موافقت کرد. طی این قرارداد چهار ناوچه قدیمی‌تر یونان به روز رسانی می‌شوند و چهار کشتی جنگی جدید نیز در اختیار این کشور قرار می‌گیرد.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا روز گذشته از تایید این دو قرارداد خبر داد و تایید نهایی آن را منوط به موافقت کنگره دانست.

طی این معامله، آمریکا چهار کشتی رزمی چند ماموریتی (MMSC) را به آتن می‌فروشد که بیشتر به عنوان کشتی‌های رزمی کلاس آزادی شناخته می‌شود. در کنار این کشتی‌ها، طیف وسیعی از تجهیزات و تسلیحات از جمله رادار، سیستم‌های مدیریت جنگ، راکت و موشک به مبلغ ۶.۹ میلیارد دلار به آتن فروخته خواهد شد.

از سوی دیگر، آمریکا با تامین تجهیزات، تعمیر و ارتقاء چهار ناوچه کلاس هیدرا نیروی دریایی یونان موافقت خواهد کرد. ارزش این معامله نیز ۲.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فروش پیشنهادی تسلیحات جدید، توانایی یونان را برای مقابله با تهدیدات فعلی و جناح جنوبی ناتو، بهبود می‌بخشد.»

آتن به عنوان بخشی از ناتو می‌خواهد توانایی بهتری برای ردیابی زیردریایی‌های روسی در دریای سیاه و مدیترانه داشته باشد. تنش‌های دریایی جاری یونان و ترکیه نیز آتن را به داشتن اهرم‌های نفوذ بهتر سوق می‌دهد.

آنکارا در سال‌های اخیر به دلیل کنترل جزایر متعدد فراساحلی، به ویژه پس از کشف ذخایر گاز در زیر بستر دریا، با کنترل یونان و قبرس بر بخش‌های وسیعی از دریا‌های سواحل جنوبی و غربی مخالف است. در مقابل، آتن نیز به دنبال تقویت نیروی دریایی و تسلط بیشتر و بهتر بر مناطق خود است.
https://mardomefarda.ir/vdci.3azct1arwbc2t.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین