تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
تعداد نظر۱
جالب است ۰
ارمنستان حملات آذربایجان را محکوم و اعلام کرد بر اثر نقض دوباره آتش‌بس، سه تن از سربازان خود را از دست داده است.
نقض دوباره آتش بس در مرز ارمنستان با آذربایجان
به گزارش مردم فردا،وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان، مواضع کشورش را در مرز هدف قرار داده است؛ همچنانکه نخست وزیر ارمنستان گفت در نتیجه این حملات، سه سرباز ارمنی کشته شده‌اند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «در نتیجه حمله جدید آذربایجان، امروز ۳ سرباز ارمنی در خاک ارمنستان کشته شدند. این حمله علیه استقلال، حاکمیت و دموکراسی ارمنستان است. تهاجم آذربایجان باید محکوم و متوقف شود».

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرده است: «در ۲۸ سپتامبر، یگان‌های نیرو‌های مسلح آذربایجان که به طور غیرقانونی در خاک ارمنستان مستقر شده‌اند، با استفاده از خمپاره و سلاح‌های کالیبر بزرگ، بار دیگر آتش‌بس را به شدت نقض کرده و به سمت شرقی مرز ارمنستان و آذربایجان تیراندازی کردند».

این وزارتخانه حادثه مذکور را «یک اقدام تحریک آمیز دیگر» خواند و تاکید کرد که این حادثه نگرانی طرف ارمنی مبنی بر ادامه استفاده آذربایجان از زور را تایید می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه ارمنستان همچنین آمده است: «علاوه بر این، چنین اقدام تحریک آمیزی از سوی آذربایجان نشستی را نیز که قرار است بین دو کشور در سطح وزرای خارجه برگزار شود، مختل خواهد کرد. در شرایط کنونی از جامعه جهانی می‌خواهیم با برداشتن گام‌های مؤثر و به‌کارگیری سازوکار‌های مناسب برای رعایت دقیق آتش‌بس، رهبری نظامی-سیاسی آذربایجان را تحت فشار قرار دهند».

از سوی دیگر، وزارت دفاع آذربایجان نیز اعلام کرد ارتش این کشور از سوی نیرو‌های مسلح ارمنستان هدف قرار گرفته شده است. به گفته باکو، یک سرباز آذربایجانی نیز زخمی شده است.

گفتنی است، روابط تنش‌آمیز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ۱۲ سپتامبر وارد مرحله جدیدی شده و درگیری‌ها بین دو طرف افزایش یافته است. هر دو کشور یکدیگر را به تشدید تنش‌ها متهم می‌کنند. گریگوری کاراسین، رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که با تلاش‌های مسکو و گفتگو بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان آتش‌بس بین دو طرف تا حدی محقق شده است. همچنین شایان ذکر است در تاریخ سیزدهم سپتامبر، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) هیئتی به رهبری استانیسلاو زاس، دبیرکل این سازمان را به ارمنستان فرستاد.
https://mardomefarda.ir/vdcfx1dy.w6d0jagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
ارمنستان اگه استقلال خودشو میخواد باید مثل تاجیکستان از ایران پهپاد و موشک بخره! هیچ کشوری مثل ایران بدادشون نخواهد رسید!
آخرین عناوین