تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
وقتی عفونتی وارد بدن می شود دمای بدن برای کنترل فعالیت میکروب ها بالا می رود، با خوردن خوراکی هایی مثل سرکه، سیب، سیر و کاهو می توانید تب را پایین بیاورید
15 خوراکی تب بُر
به گزارش مردم فردا،متداول ترین علت تب عفونت اعضای بدن است. زمانی که بدن دچار عفونت می شود، برای کنترل فعالیت میکروب ها دمای بدن بالا می رود، به بالا رفتن دمای بدن در این حالت تب می گوییم. تب نشانه مشخصی از بروز مشکل در بدن ماست. در صورتی که دمای داخل دهانی بالاتر از 5/37و کمتر از 9/37درجه شود به آن تب خفیف گفته می شود.لازم است در صورت داشتن تب به پزشک مراجعه کنید، اما در صورت ضرورت می‌توانید برای پایین آوردن تب از تب‌برهای خانگی استفاده کنید.

 سرکه سیب
سرکه سیب گرما را از بدن بیرون می‌کشد. این ماده مقدار PH بدن را متعادل می‌کند و تب را بهبود می‌بخشد. سرکه غنی از مواد معدنی است، بنابراین مواد معدنی از دست رفته‌ بدن‌تان را بازیابی می‌کند و شما را هیدراته نگه می‌دارد.
 سیب
سیب حاوی مواد مغذی فراوان، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است که برای بازیابی انرژی که از دست داده‌اید، مفید هستند. این میوه حاوی پکتین است که اثر متابولیکی قابل‌توجهی دارد.
 ریحان
ریحان یک داروی گیاهی است که در طب سنتی برای درمان تب استفاده می‌شود. این گیاه دارویی حاوی خواص ضدباکتری، آنتی‌بیوتیک و ضد التهابی است.
 سیر
سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک و به طور کامل تب را درمان می‌کنند. آلیسین موجود در سیر خواص ضد ویروسی دارد بنابراین می‌تواند با ویروس ایجادکننده‌ تب مبارزه کند.
 کشمش
کشمش غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، الکترولیت‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. این ماده‌ خوراکی کمک می‌کند که فوری از شر تب خلاص شوید.
 ریشه‌ سنبل ختایی
ریشه‌ سنبل ختایی سبب تعریق بدن می‌شود و به این ترتیب تب را بهبود می‌دهد. این فرایند برای درمان تب، درد بدن و سرفه مفید است.
 کاهو
کاهو بدن را هیدراته و به این ترتیب به کاهش و کنترل دمای بدن کمک می‌کند. این ماده‌ خوراکی همچنین سبب می‌شود بدون هیچ گونه اختلالی خواب بهتری را تجربه کنید.
 سفیده‌ تخم‌مرغ
سفیده‌ تخم‌مرغ مانند ژل خنک‌کننده عمل کرده  و به سرعت گرما را جذب می‌کند. این ماده ظرف ۳۰ دقیقه، می‌تواند درجه حرارت بدن را به شدت کاهش دهد.
 زردچوبه
کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد ویروسی و آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این ادویه هیچ گونه عوارضی ایجاد نمی‌کند و مدت تب را کاهش می‌دهد.
 سیب‌زمینی
سیب‌زمینی در کاهش دمای بدن و اختلالات دیگر ناشی از تب بسیار مفید است. این روش درمانی برای پایین آوردن تب در دوران بارداری بسیار موثر است.
 چای گشنیز
تخم گشنیز حاوی فیتونوترینت‌ها و ویتامین‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این دانه‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌بیوتیک و روغن‌های قدرتمندی هستند که به عنوان یک داروی موثر برای مبارزه با تب ویروسی عمل می‌کنند.
 عصاره‌ تخم شوید
این عصاره سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و دمای آن را کاهش می‌دهد. عصاره‌ تخم شوید حاوی خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که به کاهش تب کمک می‌کند.
 نشاسته برنج
این ماده یکی از درمان‌های رایج خانگی در دوران باستان برای درمان تب ویروسی بوده‌است. این درمان سنتی باعث افزایش میزان ادرار و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
 آب شنبلیله
شنبلیله منبعی از ترکیبات دارویی مانند ساپونین‌ها، آلکالوئیدها و دیوسگنین است. این ترکیبات به کاهش تب و عفونت ویروسی مرتبط با آن کمک می‌کند.
 لیمو
خواص سم‌زدایی لیمو برای درمان تب بسیار مفید است. این ماده‌ خوراکی کمک می‌کند سموم بدن از بین بروند. آنتی‌هیستامین‌های موجود در آن باعث درمان تب ناشی از حساسیت می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcfm1dy.w6d0yagiiw.html
منبع : خراسان
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما