تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
جالب است ۰
وزیر امور خارجه امارات در تماسی تلفنی، با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.
گفتگوی تلفنی وزیر خارجه امارات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
به گزارش مردم فردا،به نقل از روسیا الیوم، «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات در تماسی تلفنی با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن پس از عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی رایزنی کردند.

عبدالله بن زائد به تازگی با سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات صهیونیست هم دیدار کرده بود.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که تل آویو با فروش «سامانه دفاعی پیشرفته» به امارات که اولین معامله نظامی اعلام شده میان دو طرف از زمان عادی سازی روابط در سال ۲۰۲۰ می‌باشد، موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، دو منبع آگاه در این باره گفتند که تل آویو با درخواست امارات در اواسط تابستان موافقت کرد و سامانه رهگیر «اسپایدر» ساخت شرکت «رافائل» را به ابوظبی عرضه خواهد کرد، اما منابع مذکور به دلیل ماهیت حساس قرارداد از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

بر همین اساس یک منبع دیگر گفت که امارات به فناوری دست یافته است که می‌تواند با حملات پهپادی مانند حملاتی که اوایل سال جاری به ابوظبی انجام شد، مقابله کند.

همچنین پیش از این «رام بن باراک» رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیوینستی «کنست» در پاسخ به سوالی درباره اینکه تل آویو، امارات را به سامانه دفاع هوایی تجهیز خواهد کرد یا خیر، بدون پرداختن به جزئیات بیشتر گفته بود که همکاری گسترده‌ای با امارات وجود دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcgu79q.ak9xy4prra.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین