تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
جالب است ۰
در اینجا به بررسی انتظارات خود از گوشی گلکسی زد فلیپ 5 – Galaxy Z Flip 5 سامسونگ و پیش‌بینی‌های و شایعات موجود در خصوص این گوشی تاشو خواهیم پرداخت.
گلکسی Z Flip 5 سامسونگ و هر آنچه که می‌دانیم و انتظار داریم
به گزارش مردم فردا،سری گوشی‌های خانواده گلکسی زد فلیپ در شمار بهترین محصولات تاشوی بازار هستند. دلیل این امر، طراحی تاشوی جذاب این محصولات در کنار مشخصات فنی قدرتمند و قیمت نسبتا مناسب آن‌هاست.

تا کنون چهار نسخه از این سری گوشی‌ها روانه بازار شده که هریک عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه داده است. همین امر باعث شده انتظارات از نسل بعدی این محصولات افزایش یابد.

علاوه بر این، با وجود این که زمان زیادی از عرضه گوشی Galaxy Z Flip 4 نمی‌گذرد، شایعات مختلف درباره نسل پنجم این محصول در حال شکل‌گیری است. بنابراین بخشی از این مطلب نیز به بررسی این شایعات اختصاص خواهد داشت. علاوه بر این، جزئیات احتمالی زمان عرضه و قیمت گوشی تاشوی جدید سامسونگ هم بخش دیگری از این متن را شامل خواهد شد.

زمان عرضه و قیمت احتمالی گلکسی زد فلیپ ۵
هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه و یا قیمت گوشی Galaxy Z Flip 5 در دستمان نیست. با این وجود می‌توان حدس زد که روز چهارشنبه 18 مرداد 1402 (9 آگوست 2023) زمان رسمی عرضه این گوشی باشد. چرا که این تاریخ، دومین چهارشنبه ماه آگوست سال آینده خواهد بود و سامسونگ پیش از این، گلکسی زد فلیپ 4 و 3 را نیز در دومین چهارشنبه ماه آگوست به بازار عرضه کرده بود.

بر اساس تجربه‌های پیشین، از زمان رونمایی این گوشی تا زمان عرضه به بازار حدود دو هفته فاصله خواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت این گوشی در اواخر ماه آگوست در اختیار خریداران قرار گیرد.

همچنین حدس زدن قیمت این گوشی نیز کار پیچیده‌ایست. با این وجود حدس اولیه این است که قیمت Galaxy Z Flip 5 به اندازه نسل قبلی خود بوده و از 1000 دلار آغاز شود.

اخبار و شایعات Galaxy Z Flip 5
تنها شایعاتی که تا به امروز از نسل بعدی گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ منتشر شده این است که این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود. با توجه به این که نسل کنونی این محصولات از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد، پیش‌بینی استفاده از نسل جدید این تراشه‌ها در Z Flip 5 کار دشواری نیست.

البته باید در نظر داشت که اگر کوالکام سال آینده هم تصمیم به عرضه نسخه پلاس از تراشه‌هایش داشته باشد، استفاده از آن‌ها در Galaxy Z Flip 5 منطقی‌تر است. در هر صورت می‌توان انتظار داشت که محصول جدید و تاشوی سامسونگ از قدرتمندترین تراشه‌های بازار گوشی‌های اندرویدی در سال 2023 استفاده کند.

انتظارات از گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ
با وجود اینکه Galaxy Z Flip 4 گوشی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود، اما تغییرات آن در مقایسه با نسل سوم از این محصولات چندان گسترده نیستند. بر همین اساس انتظار می‌رود که در نسل پنجم شاهد پیشرفت‌های مهم‌تری در زمینه‌های زیر باشیم:

دوربین تله فوتو

لنز تله فوتو اخیرا به یک قابلیت استاندارد برای گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است. با این وجود گوشی‌های گلکسی زد فلیپ تا به امروز از آن بی‌بهره بوده‌اند.

دوربین Galaxy Z Flip 4 دوگانه بوده و متشکل از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این ماژول دوربین کاملا ابتدایی طراحی شده و ابدا در حد و اندازه‌های یک محصول پرچمدار نیست. بنابراین از نسل بعدی این گوشی‌های انتظار می‌رود که به یک حسگر تله فوتو مجهز باشد و سایر سنسورهای به کار رفته در ماژول دوربین آن هم قدرتمندتر باشند.

عمر باتری بهتر
مساله عمر باتری یکی از مهم‌ترین مشکلات جاری تمامی گوشی‌های هوشمند است. در این میان، گوشی‌های تاشو نسبت به سایر محصولات با مشکلات بزرگ‌تری روبرو هستند؛ چرا که نسبت به گوشی‌های غیرتاشو با اندازه یکسان، باتری کوچک‌تری دارند!

این امر به دلیل مکانیزم تاشوی این محصولات است که حجمی از فضای داخلی گوشی را اشغال کرده و منجر به استفاده از باتری کوچک‌تر و کاهش عمر باتری می‌شود.

به عنوان مثال، Galaxy Z Flip 4 از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و عمر باتری کاملا متوسطی دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین انتظارات از نسل پنجم پرچمداران تاشوی سامسونگ استفاده از باتری‌های بزرگتر و ارائه عمر باتری بیشتر است.

قیمت مناسب‌تر
گلکسی زد فلیپ ۴ در مقایسه با دیگر گوشی‌های تاشو محصول خوش قیمتی به شمار می‌رود. با این حال، اگر تاشو بودن این گوشی را کنار بگذاریم، قیمت این گوشی برای این مشخصات فنی، بسیار بالا به نظر می‌رسد. بنابراین یکی از کارهای مهمی که سامسونگ می‌تواند در نسل بعدی این گوشی‌ها انجام دهد، کاهش قیمت آن‌هاست.

طبیعتا اگر این کمپانی کره‌ای قصد ارتقای مشخصات فنی پرچمدارانش را داشته باشد، کاهش قیمت به سادگی امکان‌پذیر نیست. با این وجود، قیمت پایین‌تر می‌تواند محبوبیت این گوشی‌ها را به طور چشمگیری افزایش دهد.

صفحه نمایش ثانویه بزرگ‌تر

با این که صفحه نمایش ۶.۷ اینچی اصلی گلکسی زد فلیپ ۴ اندازه‌ای مناسب دارد، صفحه نمایش ثانویه این گوشی تنها ۱.۹ اینچی بوده و به این ترتیب تجربه تعامل با آن در شرایطی که گوشی در حالت بسته قرار دارد، چندان لذت‌بخش نیست.

البته هدف اصلی استفاده از این صفحه نمایش، انجام امور ساده‌ای نظیر چک کردن پیام‌ها، اعلان‌ها، مشاهده زمان و موارد از این دست است. با این وجود، این صفحه نمایش‌ها برای انجام  کارهای کمی پیچیده‌تر ایده‌آل نبوده و چاره‌ای جز باز کردن گوشی برای کاربر باقی نمی‌گذارند.

یک صفحه نمایش ثانویه بزرگ‌تر می‌تواند استفاده از این گوشی در حالت بسته را بسیار افزایش دهد.

ارتقای منطقی دیگر قابلیت‌ها
تمامی موارد بالا همگی انتظارات دقیقی هستند که به طور جزیی بیان شده‌اند. با این وجود، یکی دیگر از تغییرات مهم مورد انتظار از گلکسی زد فلیپ ۵، تفاوت بیشتر آن با نسل قبلی خود است!

دو مدل پیشین از سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ شباهت‌های بسیاری به یکدیگر داشتند. بنابراین زمان آن رسیده که سامسونگ نسل بعدی را به محصولاتی متفاوت تبدیل کند. از این طریق، سامسونگ بار دیگر این شانس را خواهد داشت که تخت پادشاهی محصولات تاشو را تصاحب کند!

شما چه انتظاری از نسل بعدی گوشی‌های Galaxy Z Flip دارید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما در میان بگذارید.
https://mardomefarda.ir/vdcjtoev.uqe8mzsffu.html
منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما