تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
شایعه حذف نام داور الیت ایران از لیست داوران بین‌المللی کشورمان تعجب داوران و اهالی فوتبال را در پی داشت.
رییس فدراسیون فوتبال جلوی خودزنی را بگیرد
به گزارش مردم فردا،صبح امروز پس از آن که خبر رد شدن علی میرزابیگی در تست و حذف قریب الوقوع او از لیست داوران و کمک داوران بین المللی ایران در طرفداری منتشر شد، خبر دیگری به دست مان رسید از پیش نویس لیست داوران بین المللی ایران که عجیب بود.
در حالی که شب گذشته اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال دور هم جمع شدند تا درباره لیست جدید داوران بین المللی ایران تصمیم گیری کنند امروز صبح از فدراسیون فوتبال خبر رسید تغییرات گسترده ای در لیست داوران در حال رخ دادن است.
برابر با اخبار غیر رسمی، نام سه داور و یک کمک داور از لیست بین المللی خارج و نام سه داور و یک کمک داور جوان تر وارد لیست می شود اما آنچه در این میان عجیب به نظر می آید، شایعه خروج نام دکتر بیژن حیدری از لیست است.
منابع آگاه می گویند در لیست جدید دکتر بیژن حیدری، علی اصغر مومنی و حسن اکرمی به اتفاق علی میرزابیگی جای خود را به امیر عرب براقی، امیر سامان سلطانی، مرتضی منصوریان و علی احمدی می دهند اما در این میان شایعه حذف نام بیژن حیدری با عقل جور در نمی آید.
دکتر بیژن حیدری، در حال حاضر جدا از علیرضا فغانی که در استرالیا زندگی می کند، سرشناس ترین چهره داوری فوتبال ایران است، یک پزشک متخصص که نماینده شایسته داوران ایرانی در میادین آسیایی بوده و حضورش این پیام را به دنیا رسانده که داوران در فوتبال ایران تحصیلکرده و نخبه هستند.
 حذف چنین داوری که داور الیت آسیا است، حکم خودزنی را دارد. معمولا باید داورانی که در طول چند سال حضور در لیست بین المللی، الیت نشده اند را از لیست خارج کرد و جای آنها را به داوران جوان تر داد، نه این که داور الیت خود را حذف کنیم تا به اصطلاح دست به جوانگرایی بزنیم.
اگرچه تا این لحظه مسئولان کمیته داوران شایعه حذف نام دکتر بیژن حیدری از لیست داوران بین المللی ایران را تایید نکرده اند و هنوز این احتمال وجود دارد که لیست نهایی تغییر کند ولی اگر واقعا چنین اقدامی صورت گرفته باشد از رییس فدراسیون فوتبال توقع می رود ورود کند و اجازه چنین کاری را ندهد.
پیش از این نیز یک بار وقتی رییس وقت کمیته داوران قصد داشت روی لج و لجبازی نام علیرضا فغانی را از لیست خارج کند، رییس فدراسیون فوتبال با دخالت به موقع مانع این خودزنی شد و حالا هم اگر واقعا لیست نهایی همان باشد که صبح پخش شد، جا دارد رییس فدراسیون فوتبال ورود کند و اجازه چنین اشتباهی را ندهد.
آخرین شایعه های شنیده شده حاکی از آن است که عده ای در تلاش هستند تنها به این دلیل که داور یک استان خاص را وارد لیست نهایی کنند، یکی از دو برادر حیدری (بیژن یا پیام) را از لیست در بیاورند و توجیه شان هم این است که استان همدان نباید دو داور در لیست بین المللی داشته باشد. آنها با توجه به سن بالاتر بیژن حیدری قصد حذف او را دارند، آن هم در حالی که دکتر بیژن حیدری هنوز سه، چهار سال دیگر می تواند در لیست بین المللی باشد و داور الیت ایران در آسیا است. بیژن حیدری نباید چوب توافق های پشت پرده را بخورد. این روایت که یک داور از همدان در لیست بین المللی کم شود تا فلان چهره سرشناس در استان خود، با اضافه کردن یک داور به لیست بین المللی، شخصیت تخریب شده خود را بازسازی کند، اگر صحت داشته باشد، جای تاسف دارد.
طرفداری در حال تحقیق روی این روایت است و اگر واقعا چنین اتفاقی در حال شکل گیری باشد، طرفداری پشت پرده ماجرا را افشا می کند.
 

 
https://mardomefarda.ir/vdccomqs.2bqi08laa2.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما