تاریخ انتشار :جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
تا زمان رونمایی رسمی از محصولات جدید گوگل در رویداد ۱۴ مهر (۶ اکتبر) فاصله چندان زیادی باقی نمانده است. گوگل در همین راستا و جهت آشنایی بیشتر کاربران با محصولات جدیدش تبلیغات آن‌ها را افزایش داده و خود را برای این رویداد آماده می‌کند. در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل از واچ فیس جدید به همراه دکمه‌ی دستیار صوتی برای پیکسل واچ آینده خود خبر می‌دهد.
گوگل دکمه‌ دستیار صوتی پیکسل واچ را به نمایش گذاشت
به گزارش مردم فردا،صبح امروز، غول موتور جست‌وجو در صفحه‌ی توییتر «Made by Google» که روی اخبار و محصولات رویداد آینده این شرکت متمرکز است، ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای از محصولات جدیدش را به اشتراک گذاشته است. در این ویدیو، مجموعه کامل محصولات جدید پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو، پیکسل واچ و پیکسل بادز جدید به مخاطب نشان داده می‌شود.
البته این ویدیو اطلاعات چندان جدیدی در مورد این محصولات مذکور ارائه نمی‌دهد و پیش‌تر رندرهای آن‌ها توسط برخی افشاگران لو رفته بود. اما در مورد اولین ساعت هوشمند این شرکت یعنی پیکسل واچ قضیه کمی فرق می‌کند.

در مدت کوتاهی که این ساعت هوشمند در ویدیو ظاهر می‌شود، واچ فیس جدیدی از گوگل پیکسل به چشم می‌خورد. همچنین اندکی بعد دکمه‌ی دستیار صوتی گوگل نیز روی این ساعت هوشمند دیده می‌شود. پیش‌تر نیز مهندسان سایت ۹To5Google با بررسی کدهای اپلیکیشن گوگل، شواهدی را در رابطه با دستیار صوتی گوگل پیدا کردند. حالا به نظر می‌رسد اولین ساعت هوشمند گوگل همراه با نسخه‌ی جدید این دستیار هوشمند معرفی خواهد شد و از قابلیت‌های آفلاین بیشتری بهره می‌برد.

هرچند مشخصات فنی این ساعت هوشمند توسط غول موتور جست‌وجو فاش نشد، اما انتظار می‌رود پیکسل واچ گوگل از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری و امکانات سلامتی و تناسب اندام حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد. سنسور قلب بسیار پیشرفته، سنسور سنجش میزان استرس و پایش خواب از جمله قابلیت‌های مرتبط با سلامتی این ساعت هوشمند به شمار می‌آید. پیش‌ از انتشار این ویدیوی تبلیغاتی، تصاویر دیگری از این ساعت هوشمند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

به طور کلی می‌توان گفت که پیکسل واچ گوگل طراحی بسیار زیبا و منحصر‌به‌فردی دارد. صفحه‌نمایش این ساعت‌ هم حاشیه‌ی کمتر و طراحی دایره‌ای شکلی خواهد داشت. طبق شایعه‌های اخیر این ساعت در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. گوگل همچنین نزدیک به ۲۰ نوع بند مختلف را برای این ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. همچنین یک بریدگی میکروفون در سمت چپ بدنه‌ی این ساعت هوشمند گوگل دیده می‌شود.

آن طور که به نظر می‌رسد، گوگل در این ساعت هوشمند از پردازنده‌ی ۴ سال قبل اگزینوس یعنی اگزینوس ۹۱۱۰ استفاده خواهد کرد. این تراشه‌ی قدیمی اما بسیار کارآمد، یک پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری است که از دو هسته‌ی نسبتا ضعیف Cortex-A53 بهره می‌برد. این دو هسته، اگزینوس ۹۱۱۰ را به تراشه‌ای نزدیک به اسنپدراگون Wear 4100 پلاس تبدیل می‌کنند که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است و در ساعت‌هایی نظیر فاسیل جن ۶ به عنوان قلب تپنده مورد استفاده قرار گرفته است.

اخیراً نیز پیکربندی این ساعت هوشمند توسط برخی افشاگران فاش شده که بر اساس آن‌ها، پیکسل واچ گوگل احتمالاً از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.
در مورد ظرفیت باتری اولین ساعت هوشمند گوگل نیز خبرهای چندان جالبی شنیده نمی‌شود. پیش‌تر شینده می‌شد که پیکسل واچ با یک باتری پرظرفیت عرضه خواهد شد و می‌تواند کاربران را با شارژدهی بسیار خوبش شگفت‌رده کند. اما ظاهراً این حرف‌ها عملی نخواهد شد، زیرا طبق خبرهای جدید ظرفیت باتری این ساعت هوشمند تنها ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و نهایتاً یک روز شارژدهی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین شارژ شدن کامل گوگل پیکسل واچ تقریباً همانند گلکسی واچ ۴ حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.
در نهایت باید به قیمت پیکسل واچ اشاره کنیم که طبق گفته‌ها، قیمت نسخه‌ی مجهز به وای فای آن از ۲۵۰ یورو (تقریباً ۲۵۰ دلار) و نسخه‌ی مجهز به LTE آن نیز از ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjhaev.uqe8vzsffu.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما