تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
جالب است ۰
نیمکت‌نشینان لبنانی طی چند مرحله به همتایان ایرانی خود توهین کردند و همین موضوع باعث شد اسکوچیچ و سایر نیمکت‌نشینان تیم‌ملی مترصد فرصتی باشند تا به هر شکل ممکن پاسخ این توهین‌ها را بدهند که درنهایت بعد از گل آزمون، اسکوچیچ فرصت را مناسب دید تا با آن وضعیت و مشتان گره کرده مقابل نیمکت لبنانی‌ها، پاسخ توهین نیمکت‌نشینان این تیم را به این شکل بدهد.
مشت اسکوچیچ به‌خاطر توهین نیمکت لبنان
تیم‌ملی فوتبال ایران دیدار پایانی خود از دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در گروه اول رقابت‌ها را با یک پیروزی دشوار پشت‌سر گذاشت؛ دیداری که حاشیه‌های زیادی را در پی داشت که قبل از آغاز مسابقه و از زمان استقرار تیم‌ملی در لبنان این حواشی آغاز شد و حین بازی و حتی تا پایان مسابقه نیز ادامه داشت، از گل عجیبی که وارد دروازه ایران شد گرفته تا قهر و ناراحتی سامان قدوس که بعد از تعویض تا دقایقی از کنار تابلوهای تبلیغات کنار زمین بازی را تماشا کرد، با این حال نکته برجسته و قابل‌توجه این مسابقه اخراج دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی در دقایق پایانی بود. این درحالی است که پس از گل تساوی سردار آزمون در دقیقه 1+90،‌ شادی نیمکت‌ ایران باعث درگیری لفظی بین نیمکت دو تیم شد که در جریان این درگیری داور مسابقه دراگان اسکوچیچ را با کارت قرمز اخراج کرد تا سرمربی ایران لحظات پایانی بازی را از روی سکوها نظاره‌گر باشد.
پس از گل دوم ایران در دقیقه 5+90 نیز درگیری جزئی بین بازیکنان دو تیم رخ داد که بازهم داور با کارت زرد برخی نیمکت‌نشین‌های ایران ازجمله احسان حاج‌صفی را جریمه کرد. پس از پیروزی دقایق پایانی ایران، بازیکنان تیم میزبان به‌شدت از نتیجه به دست آمده ناراحت بودند و در میانه زمین گریه می‌کردند و درسوی مقابل نیز بازیکنان تیم ایران با تشکیل حلقه شادی، به پایکوبی در ورزشگاه صیدا پرداختند.
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی درحالی که در دقایق پایانی مسابقه با کارت قرمز داور قطری از روی نیمکت تیم‌ملی اخراج شد که برخی اتفاقات قبل از گلزنی سردار آزمون مغفول مانده و حتی رسانه‌ای نشد اما همین اتفاقات درنهایت باعث شد کار به‌ضرر تیم‌ملی فوتبال ایران تمام شود چراکه تیم‌ملی در بازی رفت و آغاز کار در تهران و مقابل سوریه اسکوچیچ را به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا دراختیار نداشت و حالا این‌بار به‌خاطر مسائل انضباطی و اخراج در دیدار مقابل لبنان در دیدار بعدی مقابل سوریه سرمربی خود را روی نیمکت خود نخواهد داشت.
اینکه چه اتفاقی افتاد تا سرمربی تیم‌ملی در دقایق پایانی دیدار مقابل لبنان رفتاری مانند کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل کره‌جنوبی یعنی دیداری که منجر به صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی برزیل شد را تکرار کند به حواشی قبل از گلزنی سردار آزمون برمی‌گردد، جایی که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» نیمکت‌نشینان لبنانی طی چند مرحله به همتایان ایرانی خود توهین کردند و همین موضوع باعث شد اسکوچیچ و سایر نیمکت‌نشینان تیم‌ملی مترصد فرصتی باشند تا به هر شکل ممکن پاسخ این توهین‌ها را بدهند که درنهایت بعد از گل آزمون، اسکوچیچ فرصت را مناسب دید تا با آن وضعیت و مشتان گره کرده مقابل نیمکت لبنانی‌ها، پاسخ توهین نیمکت‌نشینان این تیم را به این شکل بدهد.
تکلیف طارمی فعلا مشخص نیست
این دیدار یک غایب بزرگ به‌نام مهدی طارمی داشت که به‌خاطر مناقشه اخیر با سرمربی تیم‌ملی به اردوی این تیم برای دو دیدار مقابل لبنان و سوریه دعوت نشد، با این حال برخی واکنش‌ها و اظهارات مهدی طارمی در روزهای اخیر باعث شده چنین استنباطی به وجود بیاید که این مهاجم گلزن پورتوی پرتغال از رفتار خود پشیمان شده و احتمالا با گذشت ازسوی اسکوچیچ این بازیکن بازهم در اردوهای آینده به تیم‌ملی فراخوانده خواهد شد.
این درحالی است که به‌نظر می‌رسد اتفاقات آینده و رفتارهای بعدی طرفین به‌خصوص طارمی در این امر بی‌تاثیر نباشد هرچند طبق شنیده‌ها این اظهارنظر طارمی که شماره کریم باقری را نمی‌شناختم در غیر این صورت جواب او را می‌دادم به‌نوعی ناراحتی دراگان اسکوچیچ را در پی داشته چراکه سرمربی تیم‌ملی معتقد است طارمی شماره باقری را نمی‌شناخته چطور پاسخ او را نداده است! اما با همه این تفاسیر به‌نظر می‌رسد این رفتار‌ها و اظهارات برای بخشیده شدن طارمی کافی نبوده و وی باید برای اینکه نشان ‌دهد به‌طور واقعی نادم است قدم‌های محکم‌تری را برداشته و این موضوع را در عمل به اثبات برساند. البته اردوی بعدی تیم‌ملی برای ادامه رقابت‌ها بهمن‌ماه برگزار می‌شود و تا آن زمان فرصت خوبی است تا این سوءتفاهم‌ها برطرف شود.
https://mardomefarda.ir/vdcd250f6yt0x.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما