تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
جالب است ۰
نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد، روسیه نه تنها با اوکراین بلکه با کل اتحادیه اروپا در جنگ است اما این عملیات نظامی روسیه در اوکراین رو به شکست است و تنها منجر به قوی‌تر شدن اتحادیه اروپا شده است.
نخست وزیر اسپانیا: پوتین با کل اتحادیه اروپا در جنگ است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری راشاتودی، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در آستانه سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه‌ای با نشریه پولیتیکو گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از انرژی به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می‌کند چرا که با ارزش‌های اتحادیه اروپا تهدید شده است.

وی تاکید کرد: علی‌رغم بحران کنونی انرژی که اتحادیه اروپا را پس از اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو فراگرفته است، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند. بحران‌های پی در پی که از سال 2008 میلادی آغاز شده‌اند، به این بلوک یاد دادند تا بدهی‌ها را جمع کند، سرمایه‌گذاری‌های دفاعی را هماهنگ کند و وابستگی به انرژی روسیه را کنار بگذارند.

سانچز گفت: سیستم انرژی اروپا در حال حاضر بازاری است که عملکردی ندارد و به همین خاطر باید بر اهمیت تکیه بر سیاست‌های انرژی پاک توجه کنیم.  

وی از رهبران اتحادیه اروپا خواست: این بحران انرژی نباید مانع رسیدگی به بحران آب و هوایی شود. سیاست‌های خلاقانه جدیدی که تنها چند سال پیش غیرقابل تصور بودند، برای مبارزه با این بحران لازم هستند.

این اظهارات نخست وزیر اسپانیا در حالی مطرح شدند که براساس گزارش بلومبرگ، کشورهای منطقه یورو در حال حاضر با احتمال 80 درصدی رکود اقتصادی در سال آینده به دلیل افزایش قیمت انرژی و محدودیت عرضه انرژی مواجه هستند.

این بحران انرژی در اتحادیه اروپا که در اصل به خاطر تصمیم این بلوک برای قطع واردات نفت روسیه و اعمال تحریم بر واردات گاز روسیه به وجود آمده، اوایل ژوئیه پس از کاهش واردات گاز روسیه به خاطر تحریم‌ها و مشکلات فنی به وجود آمده برای خط لوله گازی نورد استریم 1 تشدید شد.

در حالی که اکثر رهبران اتحادیه اروپا شخصا پوتین را مقصر این بحران انرژی می‌دانند، اما مسکو همچنان تاکید دارد که این بلوک خودش این مشکلات را برای خودش به وجود آورده و اینکه اتحادیه اروپا با سیاست‌های تحریمی‌اش مرتکب "خودکشی" اقتصادی می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcbz0b8.rhb50piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین