تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
جالب است ۰
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه کره جنوبی، قطر و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدارهای دیپلماتیک امیرعبداللهیان در نیویورک
به گزارش مردم فردا،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد در حاشیه این نشست با وزرای خارجه کره جنوبی، قطر و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر همین اساس، « پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان در هتل محل اقامت وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و کره جنوبی در دولت سیزدهم است. 
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم دیگر وزیر خارجه‌ای بود که با امیرعبداللهیان دیدار و به رایزنی درباره مناسبات د‌وجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

امیرعبداللهیان و عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان هم در حاشیه این نشست ملاقات کردند.

 آیت‌الله رئیسی دوشنبه برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که رئیس جمهور در نشست مذکور به تشریح دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران نواهد پرداخت و با تعدادی از همتایان و مقامات دیگر کشورها دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
وی درباره حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و‌ مذاکره کننده ارشد ایران در این سفر، از احتمال برگزاری گفت‌وگوهایی در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها در حاشیه نشست مجمع عمومی خبر داد و گفت: سفر رئیس جمهور و هیأت همراه برای مشارکت در هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است. حضور آقای باقری در این سفر، برای همراهی با هیأت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران است و برنامه تعریف شده‌ای برای گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب این سفر وجود ندارد.ولی به صورت طبیعی نشست‌های بین‌المللی همواره فرصت خوبی است برای نشست‌های سیاسی و مذاکرات حاشیه‌ای بین مقامات کشورها و فرصتی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و موضوعات چندجانبه و بین‌المللی است. اینکه در حاشیه نشست گفت‌وگوهایی در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت بگیرد، من این احتمال را رد نمی‌کنم و ایران به صورت طبیعی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خودش در موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی استفاده می‌‌کند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت میز مذاکرات را ترک نکرده و مذاکرات سازنده را به عنوان روش مناسب، منطقی و معقول برای حل و فصل اختلافات می‌داند. اینکه در حاشیه نشست گفت‌وگوهای جانبی با طرف‌های مذاکره کننده در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت بگیرد یک احتمال است و می‌تواند در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی این گفت‌وگوها برگزار شود. روش سیاسی و استفاده از چارچوب‌های چندجانبه بین‌المللی روش مناسب برای حل پروند‌ه‌ها است. ایران از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های سازنده و منطقی خودش استفاده خواهد کرد و مجمع عمومی سازمان ملل هم یکی از فرصت‌های مناسب پیش روی ایران است.
 
https://mardomefarda.ir/vdcfevdy.w6d0xagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما