تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره وجود مدارس دوشیفته در سطح تهران گفت: در برخی مناطق با توجه به شرایط و تراکم دانش‌آموز، شماری از مدارس نوبت عصر هم دارند. در هرمنطقه حدود دو تا سه مورد و روی هم رفته شاید حدود ۶۰ تا ۷۰ واحد آموزشی دوشیفته باشند.
وجود حدود ۷۰ مدرسه دوشیفته در شهر تهران
به گزارش مردم فردا،علیرضا کریمیان  با اشاره به اینکه مدارس شهر تهران برای آغاز سال تحصیلی آماده هستند اظهار کرد: اگر اموری باقی مانده باشد در روزهای باقی مانده تا مهرماه برطرف خواهد شد.

وی افزود: تمام اهتمام و تلاش همکارانم بر این بوده است که رضایت مردم جلب و ثبت نام‌ها به نحو مناسبی انجام شود؛ به گونه‌ای که اگر تراکم وجود دارد کلاسی افزوده شده و فضای بیشتری برای دانش‌آموزان تخصیص یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تراکم دانش‌آموزی در شهر تهران با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: تراکم دانش‌آموزی متفاوت است. ما هم کلاس کمتر از ۳۰ دانش‌آموز داریم و هم بیشتر از ۳۰ دانش‌آموز؛ شرایط کلاس‌ها متفاوت هستند. شاید یک کلاس فضای کوچکی داشته و ظرفیتش ۲۰ دانش‌آموز باشد ولی کلاس دیگری، فضای بیشتری در اختیار داشته باشد.

کریمیان ادامه داد: سعی کردیم کلاس‌های درس را به طور متوسط روی ۳۴ نفر ببندیم. هرچند پیش می‌آید که کلاس بالاتر از ۳۴ نفر هم داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا مدارس دوشیفته هم دارید؟ گفت: در برخی مناطق با توجه به شرایط و تراکم دانش‌آموز، شماری از مدارس نوبت عصر هم دارند. در هرمنطقه حدود دو تا سه مورد و روی هم رفته شاید حدود ۶۰ تا ۷۰ واحد آموزشی دوشیفت باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره مشکلات برخی اولیاء برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزی با توجه به قیمت‌های بالایی که دارند اظهار کرد: لباس فرم دانش‌آموزان اجباری نیست. به همکاران ابلاغ و حتی توصیه کردیم چنانچه دانش‌آموزان لباسی از سال گذشته دارند و مناسب است همان را استفاده کنند. برای ورودی‌های سال جدید هم اگر خانواده تمایل داشت می‌تواند لباس تهیه کنند و اگر تمایل نداشتند اجباری نیست.

کریمیان افزود: معمولاً در مدرسه، لباس فرمی را به‌صورت هماهنگ طراحی می‌کنند و به اولیاء اطلاع می‌دهند ولی اگر دانش‌آموز تمایلی نداشته باشد از نظر ما مشکلی ندارد و اختیاری است. اشکالی ندارد لباس متفاوت باشد، خود ما هم دانش‌آموز بودیم با لباس معمولی مدرسه می‌رفتیم و لباس فرم نداشتیم. می‌توان لباس فرم نپوشید، اما لباس مدرسه باید در شان دانش‌آموز و با رعایت شئون مدرسه باشد.

وی تأکید کرد که البته هم درباره سرویس مدارس و هم لباس فرم، عمده فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها بر عهده انجمن اولیاء و مربیان است و انجمن اولیاء و مربیان دراین‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdca0yn6.49nu015kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما