تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
دستیار کارلوس کی‌روش می‌گوید پیشنهاد ایران بلافاصله پس از پایان کار آنها در مصر به دست سرمربی پرتغالی رسیده است.
افشاگری دستیار کی‌روش از زمان شروع مذاکره با ایران
به گزارش مردم فردا،کارلوس کی‌روش تا ساعاتی بعد لیست خود با حضور لژیونرها برای تیم ملی ایران را در حالی اعلام خواهد کرد که این نخستین فهرست کامل او پس از بازگشت به ایران است؛ بازگشتی جنجالی و پرسروصدا که حالا دستیار اهل آفریقای جنوبی او، راجر دسا، در موردش اظهاراتی را به زبان آورده است.
مهمترین بخش صحبت‌های او که در گفتگو با SABC اسپورت بوده، به زمان مذاکرات کی‌روش با ایران برای بازگشت به تیم ملی اشاره دارد که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال می‌شود.
دسا کفته: «حدود یک هفته پس از خروج ما از مصر، ایران شروع به برقراری تماس با کارلوس [کی‌روش] کرد و ما چند گفتگو در این مورد داشتیم و چند هفته پیش به توافق رسیدیم.»
اگرچه گمانه‌زنی در مورد «زمان خروج از مصر» زیاد است اما به نظر می‌رسد این تاریخ مربوط به هفته آخر فروردین باشد که کارلوس کی‌روش با انتشار بیانیه رسمی، جدایی‌اش از تیم‌ملی مصر را اعلام کرد و خروجش از پست سرمربیگری این تیم حالت رسمی به خود گرفت.
البته کی‌روش در این مدت احتمالا رفت و آمدهایی به مصر داشته و حتی ۷ شهریور وبسایت الیوم خبر داد که سرمربی پرتغالی برای دریافت مطالباتش راهی قاهره خواهد شد اما دو نکته در رد این تاریخ برای زمان مذاکرات وجود دارد.
اول اینکه راجر دسا از فعل جمع «پس از خروج ما از مصر» استفاده کرده اما بنا به نوشته الیوم، او در سفر اخیر به قاهره کی‌روش را همراهی نمی‌کرد و قرار بود نلو وینگادا با او به مصر برود.
از طرف دیگر راجر دسا در جمله آخر گفته که توافق با ایران «چند هفته پیش» به دست آمد و همین موضوع نشان می‌دهد که پیشنهاد از مدتها قبل به سی کیو رسیده و شروع مذاکرات نیز برای همان زمان بوده است.
این در حالی است که تیم‌ملی ایران از فروردین که حذف مصر با شکست برابر سنگال رقم خورد تا اواسط شهریور با هدایت دراگان اسکوچیچ به کار خود ادامه می‌داد و حالا اگر تمام قطعات این پازل درست باشند، در این مدت یک کادرفنی در سایه نیز آماده حضور در پست سرمربیگری تیم ملی می‌شدند.
راجر دسا در ادامه همچنین توضیح داده است: «چند سوال از جزییات وجود داشت و بعد از اینکه به آن پاسخ دادیم، به این رسیدیم که یک جام جهانی دیگر است و چرا نباید آنجا باشیم؟ ما گفتیم اگر آنها (ایران) ما را می‌خواهد باید برویم و کار را انجام دهیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.»
او می‌گوید از اینکه در سال ۲۰۰۲ با آفریقای جنوبی به جام جهانی صعود کردند اما برای حضور در جام کار به کسی دیگر سپرده شد، ناراحت است.
دسا همچنین با تمجید از کارلوس کی‌روش می‌گوید که او یک سرمربی عالی بود و تجارب زیادی را به وی انتقال می‌دهد.
احتمالا کارلوس کی‌روش در خصوص زمان مذاکرات با ایران مورد سوال خبرنگاران ایرانی قرار خواهد گرفت و باید دید پاسخ او چیست.
https://mardomefarda.ir/vdcaayn6.49nui15kk4.html
منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما