تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
جالب است ۰
ارتش آمریکا ۳۱۱ میلیون دلار موشک جاولین در اختیار دو کشور اردن و لیتوانی قرار خواهد داد.
آمریکا موشک های پیشرفته ضد تانک به اردن و لیتوانی می دهد
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت مشترک ریتون-لاکهید مارتین قرار است بخشی از موشک‌های ضد تانک جاولین برای کشورهای اردن و لیتوانی را تولید کند.

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «رایتون / لاکهید مارتین یک قرارداد اصلاحی به ارزش ۳۱۱۱۷۱۷۰۰ دلار برای تولید کامل جاولین JV دریافت کرد.»

گفته شده تولید این موشک‌ها بخشی از توافق قبلی آمریکا با دو کشور اردن و لیتوانی برای فروش موشک‌های پیشرفته ضد تانک به آن هاست.

در بهمن ماه سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی تسلیحات موشکی کوتاه برد به همراه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی به اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به بهانه کمک به ثبات منطقه و مقابله با ایران تأیید کرده بود.

آخرین بار هم در اردیبهشت امسال، عبدالله دوم پادشاه اردن به آمریکا سفر کرد و در آنجا طی دو دیدار جداگانه، با «مایکل کورلا» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا و ن یز «ریچارد کلارک» فرمانده نیروهای عملیات ویژه دیدار کرده بود. بر اساس این گزارش، دیدار پادشاه اردن با فرماندهان آمریکایی در منطقه «تمپا» واقع در ایالت «فلوریدا» انجام شد.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که محور این گفتگوها همکاری‌های نظامی و امنیتی میان اردن و آمریکا بود.

قبل از آن در تیرماه ۱۴۰۰ نیز ملک عبدالله دوم، شاه اردن به آمریکا سفر کرد و آن سفر از این جهت اهمیت داشت که شاه اردن اولین رهبر خاورمیانه‌ای بود که با جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار می‌کرد.
https://mardomefarda.ir/vdchvknz.23nizdftt2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین