تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمرضمن هشدار به شهروندان نسبت به پیشگیری و علائم گفت: تجربه وبا در گذشته نشان می‌دهد که شناسایی زودرس بیماران قبل از ورود به مرحله کم آبی شدید در پیشگیری از مرگ و عوارض بیماری جایگاه مهمی دارد. لذا شناخت آن برای زائرین ضرورت دارد.
راه‌های پیشگیری از وبا در راهپیمایی اربعین
به گزارش مردم فردا،پیمان صابریان با اشاره به علائم شایع بیماری وبا افزود: این علائم احساس پری و سروصدا غرغر در شکم، استفراغ، مدفوع شل و آبکی، عطش و تشنگی باشد و در اغلب موارد ممکن است احساس سروصدا در شکم و مدفوع شل اولین علامت بیماری بوده و سپس علائم شدیدتر شروع شود.

صابریان درباره راه‌های پیشگیری از وبا اظهار کرد: استفاده از آب آشامیدنی تصفیه‌شده و بسته‌بندی، خودداری از مصرف آب‌های خنک شده با یخ‌های قالبی عدم استفاده از آب‌های آشامیدنی در معابر، خودداری از مصرف مواد غذایی، خوراکی و آشامیدنی عرضه‌شده توسط فروشندگان سیار، خودداری از مصرف سبزی‌ها و میوه‌هایی که از شستشو و ضدعفونی مناسب آن‌ها مطمئن نیستید و مصرف زیاد لیموی تازه، ماست و دوغ از جمله راه‌های پیشگیری است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین به همراه داشتن آب بسته‌بندی و مواد غذایی سالم بسته‌بندی در طول سفر، شستشوی صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون از دیگر راه‌های پیشگیری است‌.

وی گفت: در صورت بروز علائم گوارشی مانند اسهال تا ۷ روز پس از بازگشت از سفر حتماً به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت یا پزشک معالج خود مراجعه نمائید.
https://mardomefarda.ir/vdchkxnz.23ni6dftt2.html
منبع : همشهری آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما