تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
جالب است ۰
فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با سفیر عربستان سعودی و دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.
دیدار فرستاده آمریکا با مقام سعودی برای تمدید آتش‌بس یمن
به گزارش مردم فردا،«تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در تلاش برای تمدید آتش‌بس در این کشور، به صورت جداگانه با «محمد بن سعید آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن و «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دیدار کرد.

آل جابر و لیندرکینگ در این دیدار با تأکید بر اهمیت حفظ آتش‌بس در یمن، تلاش برای موفقیت این آتش‌بس را ضروری خواندند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش داد که در این دیدار بر ضرورت تسریع در بازگشایی جاده‌های تعز، واریز وجوه به حساب‌های بانک مرکزی یمن برای پرداخت حقوق غیرنظامیان مطابق با روال پرداختی‌های سال ۲۰۱۴ تأکید شد.

همچنین تأکید شد که هدف از آتش‌بس کنونی، دستیابی به توافق آتش‌بس و فراگیر در یمن است.

لیندرکینگ همچنین با نایف الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد و الحجرف در این دیدار بر حمایت شورای همکاری خلیج فارس از تمامی تلاش‌های سازمان ملل برای تقویت امنیت و صلح و ثبات در یمن تأکید کرد.

در این دیدار همچنین ضرورت تشدید تلاش‌های جامعه جهانی برای آنچه «اعمال فشار بر حوثی‌ها به منظور ورود جدی به روند مسالمت‌آمیز حل بحران یمن مطابق با مرجعیت‌های بین‌المللی و حمایت از شورای ریاستی یمن جهت تحقق امنیت و صلح و ثبات در این کشور» خوانده شد، مورد تأکید قرار گرفت.

در همین راستا فرستاده آمریکا در امور یمن روز گذشته در مصاحبه با شبکه الجزیره خواستار تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن شد.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تمدید شود.
https://mardomefarda.ir/vdcdxs0f.yt0x96a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین