تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۳
جالب است ۰
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: باید در یک بازه زمانی مشخص تکلیف مذاکرات روشن شود تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران از این بلاتکلیفی در بیایند.
آصفری: یک بار برای همیشه تکلیف مذاکرات روشن شود
به گزارش مردم فردا،محمدحسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، بیان کرد: از نظر بنده در روند مذاکرات خیلی فرصت سوزی در حال رخ دادن است، بایستی یک بار برای همیشه تکلیف این مذاکرات روشن شود. این روند که هر دفعه شاهد برهم خوردن مذاکرات هستیم مقداری مردم را نسبت به روند مذاکرات خسته کرده است و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران چه از طرف داخل و چه از طرف خارج در عالم برزخی به سرمی برند و سردرگم هستند.

مذاکرات نباید فرسایشی شود

وی در ادامه اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمان تحریم ها یا در زمان توافق هر کدام یک سری شرایطی دارد و مردم منتظر هستند تا تکلیف روشن شود. اشتباهی که دولت گذشته انجام داد این بود که مذاکرات را فرسایشی کرد و این امر باعث شد تا افرادی که بنا بود در حوزه اقتصادی برای زندگی خود برنامه ریزی کنند در ابهام قرار گیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظر بنده این است که باید یک زمان معینی تعیین شود و در این بازه زمانی تکلیف توافق روشن گردد. هم دولت و هم مجلس برنامه های اقتصادی را برمبنای عدم انجام توافق پیش برده اند اما مردم نیز قصد دارند برای زندگی خود برنامه ریزی اقتصادی کنند.

مواضع جمهوری اسلامی در بعد هسته‌ای مشخص است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی در ادامه با بیان اینکه مجلس نیز خیلی در جریان نیست که روند مذاکرات به کجا رسیده است، تاکید کرد: اگر قرار است توافقی انجام شود باید زودتر به نتیجه برسد و اگر هم قرار نیست توافقی صورت گیرد که باید تکلیف روشن گردد. ما کشوری نیستیم که اگر توافقی صورت نگرفت دچار مشکل شویم، طرف مقابل هیچ گاه نگاه فنی به فعالیت هسته ای ما نداشته است و اساسا نگاه آنها سیاسی و امنیتی بوده در حالی که جمهوری اسلامی مواضع خود را در بعد هسته ای مشخص کرده است.

آصفری افزود: طرف مقابل باید متوجه باشد که قرار نیست جمهوری اسلامی از صنعت هسته ای در ابعاد دفاعی استفاده کند چراکه ما بیشترین آسیب را در دوران دفاع مقدس به دلیل استفاده از بمب های شیمیایی از سوی طرف مقابل خوردیم.
https://mardomefarda.ir/vdcezz8z.jh8w7i9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما