تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
طبق ادعای وال استریت ژورنال، کاربران آیفون 14 و 14 پلاس به تراشه A15 Bionic بهبودیافته دسترسی پیدا می‌کنند.
آیفون 14 و 14 پلاس به نسخه بهبودیافته تراشه A15 Bionic مجهز می‌شوند
به گزارش مردم فردا،به فاصله یک روز تا برگزاری رویداد Far Out اپل و رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 14، هنوز شاهد انتشار شایعات درباره این محصولات هستیم. حالا گزارشی جدید مدعی شده که نسخه‌های پایه این خانواده با نسخه بهبودیافته تراشه A15 Bionic از راه می‌رسند.

مدت‌هاست منابع مختلف به تجهیز آیفون 14 و 14 پلاس (مکس) به تراشه قدیمی A15 Bionic اشاره می‌کنند، اما حالا گزارش جدید وال استریت ژورنال می‌گوید اپل از نسخه بهبودیافته این چیپ استفاده می‌کند.

نسخه بهبودیافته A15 در آیفون 14
گزارش اخیر اشاره‌ای به مشخصات این چیپ نکرده، اما طبق برخی گمانه‌زنی‌ها ظاهرا اپل به سراغ تراشه مورد استفاده در مدل‌های پرو آیفون 13 می‌رود. این چیپ از پردازشگر گرافیکی با 5 هسته بهره می‌برد و 25 درصد عملکرد گرافیکی بالاتری دارد. در مقابل در مدل‌های استاندارد آیفون 13 از پردازشگر گرافیکی با 4 هسته استفاده شده است.

انتظار می‌رود منظور وال استریت ژورنال از نسخه بهبودیافته همان عملکرد گرافیکی بالاتر باشد چرا که بعید است اپل به سراغ هسته‌های پردازشی بیشتر یا جدیدی برود. در همین راستا کاربران مدل‌های استاندارد آیفون 14 احتمالا به تراشه‌ای با 6 هسته پردازشی و موتور عصبی با 16 هسته دسترسی پیدا می‌کنند.

طبق اکثر پیش‌بینی‌ها، اپل تنها در مدل‌های پرو از تراشه جدید A16 Bionic استفاده می‌کند و برای اولین بار می‌خواهد برای مدل‌های استاندارد و پرو گوشی‌هایش به سراغ چیپ‌های متفاوت برود. با این کار، شاهد تفاوت بیشتری میان مدل‌های استاندارد و پرو خواهیم بود و کاربران بیشتری به خرید نسخه‌های گران‌تر تمایل پیدا می‌کنند.

اپل فردا شب مراسم «Far Out» را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در آن شاهد رونمایی از گوشی‌های آیفون 14 شامل مدل‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس باشیم. دیروز مشخصات و قیمت سری آیفون ۱۴ افشا شد که تاییدکننده استفاده از حفره درون نمایشگر، دوربین 48 مگاپیکسلی و رم سریع‌تر در مدل‌های پرو بود.
https://mardomefarda.ir/vdcex78z.jh8woi9bbj.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما