تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
جالب است ۰
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی گذشته غیر حضوری بود و طبیعتا موضوعات سلامت، تربیت بدنی و تغذیه دانش آموزان شرایط خاص خود را داشت؛ اما امسال مدارس حضوری هستند و باید تلاش کنیم تا بستر مناسب برای تامین منابع و تضمین سلامتی دانش آموزان را فراهم کنیم.
آموزش و پرورش: مدارس در سال جدید قطعا حضوری خواهند بود
به گزارش مردم فردا،ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرده است که آموزش‌ها در سال جدید قطعا حضوری باشند و بسیار تاکید شده است که تهویه کلاس‌ها و دانشگاه‌ها به بهترین شکل انجام شود.

او افزود: پیشنهاداتی نیز مطرح کرده ایم که نسبت به تامین اعتبار برای تجهیز مدارس و کلاس‌ها باید دنبال شوند و امیدواریم که کمک‌ها بیشتر شوند تا آموزش و پرورش نیز بتواند در مسیر اجرای آن چیزی که تصویب شده است عملکرد خوبی داشته باشد.

ستاری فرد گفت: در سال تحصیلی جدید موضوع تغذیه را که از سال ۱۳۸۹ تا امروز تقریبا متوقف شده بود، برای مناطق محروم، روستایی و عشایری اجرایی خواهیم کرد.

به گفته ستاری فرد امسال وزارت آموزش و پرورش تقریبا ۳ میلیون نفر از این مناطق را تحت پوشش تغذیه رایگان قرار خواهد داد و همین طور در حوزه ورزش نیز اتفاقات مهمی خواهند افتاد.

او ادامه داد: یکی از اقدامات ما تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدارس برای انجام فعالیت‌ها و کیفیت بخشی درس تربیت بدنی است. از سر گیری مسابقات ورزشی و المپیاد‌های درون مدرسه‌ای برای ایجاد فضای پر نشاط و شاداب در محیط مدرسه مهم خواهد بود.

او گفت: در کنار این‌ها استعداد یابی دانش آموزان دنبال می‌شود و اجرای طرح شهید خرازی که آزاد سازی و مردمی سازی مجموعه ورزشی و همچنین طرح شهید سلیمانی که ایجاد همان ۲۱۰۰ فضای ورزشی است، دنبال خواهند شد.

او ادامه داد: تا مهر حداقل ۱۰۰۰ فضا از ۲۱۰۰ منطقه اعلام شده به بهره برداری خواهند رسید و در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت. این موضوع اتفاق مهمی است که در مدت ۶ ماه ۱۰۰۰ فضای ورزشی را همکاران ما در آموزش و پرورش توانسته اند در اختیار دانش اموزان برای انجام فعالیت‌های ورزشی قرار دهند.
https://mardomefarda.ir/vdci3uaz.t1ary2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین