تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
تفاهم 3 جانبه وزارت راه، شهرداری تهران و بانک مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد اجاره ای کوچک در جنوب تهران امضا شد.
ورود شهرداری ها به عرصه «اجاره داری حرفه ای»
به گزارش مردم فردا،مدیر عامل بانک تخصصی بخش مسکن از امضای تفاهم نامه سه جانبه این بانک، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد اجاره‌ای کوچک متراژ در جنوب پایتخت خبر داد. به این ترتیب طرح هایی که پیش از این در زمینه ورود شهرداری ها به احداث واحدهای مسکونی کوچک (تحت عنوان مسکن اجتماعی) مطرح بود به عرصه اجرا نزدیک شده است.
به گزارش مهر، محمود شایان  اظهار کرد: در بانک عامل بخش مسکن به دنبال آن هستیم تا رژیم سپرده گذاری را تغییر دهیم. بنابراین به دنبال روش فروش متری از طریق بازار سرمایه رفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: برای «اجاره داری حرفه‌ای» مسکن تفاهم نامه سه جانبه میان بانک عامل بخش مسکن، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران به امضا رسیده تا بر اساس تأمین مالی این بانک، شهرداری نسبت به ساخت ۲۰۰ هزار واحد اجاره‌ای کوچک با تأمین مالی ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله اقدام کند.
به گزارش خراسان، پیش از این در دوره قبلی مدیریت شهری تهران، بحث هایی مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی 25 تا 30 متری مطرح شده بود. هرچند در خبر این تفاهم نامه اشاره ای به متراژ این واحدها نشده و صرفا از واحدهای کوچک سخن به میان آمده است. پیش از این محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح اجاره داری حرفه ای گفته بود: شرکت‌هایی در قالب اجاره داری حرفه‌ای در کنار بازار‌های سنتی راه اندازی می‌شوند تا از این طریق قیمت‌ها را در بازار اجاره کنترل کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcc1xqs.2bqim8laa2.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین