تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه گزارشی را درباره وضعیت ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین و نیروگاه اتمی زاپروژیا منتشر خواهد کرد.
آژانس اتمی درباره وضعیت نیروگاه زاپروژیا گزارش می‌دهد
به گزارش مردم فردا،پس از اتمام مأموریت چند روزه تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوکراین، «رافائل گروسی» مدیرکل این سازمان گزارشی در این‌باره منتشر خواهد کرد.

آژانس اتمی بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «چهار نفر از کارشناسان ما روز دوشنبه نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب شرقی اوکراین را ترک کردند. قرار است دو نفر از کارشناسان ما به‌طور دائمی در این تأسیسات باقی بمانند».

در این بیانیه همچنین آمده است که گروسی روز سه‌شنبه گزارشی را درباره وضعیت ایمنی، امنیت و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین و نیروگاه اتمی زاپروژیا منتشر خواهد کرد.

نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا بزرگترین نیروگاه اروپا در ماه مارس به تصرف نیروهای روسیه درآمد. این نیروگاه در نزدیکی خط مقدم باقی مانده و در هفته‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته است. اوکراین و روسیه هر دو یکدیگر را به گلوله‌باران این تاسیسات متهم می‌کنند.

روز شنبه بود که وزارت دفاع روسیه با اشاره به تلاش بیش از ۲۵۰ خدمه نیروی دریایی اوکراین برای تصرف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفت این عملیات را با حملات بالگردهای تهاجمی و جنگنده دفع کرده است.

این وزارتخانه همچنین با انتشار فیلمی از آرامشی که در محیط نیروگاه اتمی زاپروژیا واقع در جنوب شرقی اوکراین برقرار است، گفت: «وضعیت در این منطقه پیچیده است اما اوضاع تحت کنترل ما قرار دارد».
https://mardomefarda.ir/vdcfexdy.w6d0vagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین